|
Resultat från Timmen
| 2007-11-11 16:13 |
Årets upplaga bjöd på klassiskt Timmen-väder, runt nollgradigt, soligt och med ett tunt lager pudersnö på markerna kring OK Milans klubbstuga vid Digerberget. 14 lag stod på startlinjen.
Som vanligt var alla lag perfekt jämna på fredagskvällen, men några sena återbud rubbade laguttagningen något och skapade därmed spänning i tävlingen. Under stigande deltagarjubelagen presenterades lagen av Lasse H, som också lugnade alla som oroat sig över utrymmet för ingravering av framtida segrare i Timmen-stubben - nya stubbar ligger redo när den nuvarande blir fulltecknad 2029...
Som vanligt var det en utmaning att fördela de 35 kontrollerna på bästa sätt inom laget och som vanligt var det precis på gränsen så att samtliga kontroller fanns inom räckhåll för de allra snabbaste löparna på 60 minuter, närmast var Per Eklöf som dock saknade några stämplar från kontrollerna närmast målet.
När äggklockan ringt, alla hade duschat, fikat och klubbmötet hunnit avslutas (se separat nyhet) var poängräkningen klar och 2007 års segrarlag kunde presenteras: Malin Zennertun, Lovisa Öst och Janne Johansson. Grattis! Ett jättestort tack också till Lasse Hellstrandh som återigen stod för ett högklassigt klubbarranemang.
Resultatet från Timmen 2007 (poäng och antal spelade kronor)
1. Lovisa Ö, Malin Z, Jan Johansson 195 p (75 kr)
2. Lasse A, Erik H, Christer Ö 192 p (20 kr)
3. Peter E, Weine F, Louise G 182 p (15 kr)
4. Erik Gö, Louise H, Sara K 177 p (35 kr)
5. Per E, Ulla J, Jakob E 176 p (50 kr)
6. Albin A, Elionor E, Hasse J 168 p (80 kr)
7. Emma A, Tommy H, Viktoria N 165 p (20 kr)
8. Johan G, Gunilla P, Stina Ö 162 p (35 kr)
9. Christer G, Axel N, Lasse H 153 p (35 kr)
10. Anders K, Andreas W, Kristin J 152 p (95 kr)
11. Oskar A, Eleonor G, Gunnel Ö 152 p (20 kr)
12. Ludde N, Susanne E, Malin J 146 p (10 kr)
13. Birgitta A, Bosse P, Kerstin N 138 p (70 kr)
|
Kommentarer
| 2 inlägg hittills |
| Skrivet av: | Tommy [2007-11-12 14:01] | |
|
 |
| Tommy>> fantastisk heter det väl. |
| Skrivet av: | Tommy [2007-11-12 14:00] | |
|
 |
| Jag undrar om Lasse H. blev ordentligt tackad för det jättejobb han gör varje år. Tänk att ha hållt i det 32 år i rad...bara det är ju fantastidskt. Vi som var där 1975 är en en minskande grupp av olika anledningar, men som representant för den gruppen säger jag ROCK ON LASSE ! |
[Tillbaka]
|
|