|
Anmälan senast måndag kl 20-Rogaining 8-9/12.
| 2007-12-02 21:01 |
OK Hällen med Magnus Karlsson i spetsen arrangerar en rogaining 8-9 december vid Nynäs Slott som KFUM är inbjudna till. Anmälan görs genom att kommentera denna nyhet. Kostanden är 300 kr per person för Logi, middag, frukost, lunch samt kartor.
Tävlingsform Rogaining (storskalig poängorientering se www.rogaining.com). Patruller om 2 deltagare.
Klasser En gemensam H/D-klass, undantagsvis även mixade patruller.
TC Bränneriet, Nynäs Slott.
Boende Bränneriet är ett vandrarhem med plats för 25 gäster. Hela vandrarhemmet är bokat. Vi rekommenderar löparna att övernatta, medtag lakan. Kostnad medlemmar 100 kr, icke medlemmar 200 kr.
Start Gemensam start lördag 8 december kl 18. Kartan erhålles 10 min före start. Gemensam start söndag kl 08.
Avresa Samordnas spontant.
Omfattning Natt – 2 timmar. Dag – 4 timmar. (Detta är maxtider så skulle du råka bli trött efter 3 timmar så är det okej att springa hem...)
Kontroller Rörreflexer och stiftklämmor.
Karta Skala 1:15 000. Klipp från NOK/TbOK:s kartor samt kartan över Nynäs naturreservat. Erhålles inritad/inplastad med definition och startkort.
Dusch Dusch i vandrarhemmet (kan kombineras med friluftsbad i Rundbosjön).
Servering Sen middag, frukost samt lunch serveras.
Utrustning Patrullerna medför ”första förband” och elastisk binda, mobil samt mat/vätska för eget behov.
Tidsstraff Patruller som drar över tiden bestraffas antingen med ett kok stryk eller enligt följande: natt – seneralagd dagstart med dubbla antalet minuter, dag – 5 poäng avdrag per minut.
Vinner Gör patruller som gör upp en realistisk plan och lyckas med tempo, taktik, säkerhetsmariginaler samt hittar ”flow” och slutligen fullföljer enligt plan. På mariginalen är antalet poäng utslgsgivande.
Välkomna!
Anmälda:
Janne & Göthlin
|
Kommentarer
| 3 inlägg hittills |
|
 |
| Jag skulle eventuellt kunna tänka mig att springa om någon är sugen på att göra mig sällskap... |
| Skrivet av: | M&M [2007-11-06 18:16] | |
|
 |
| Är i Vålådalen och åker skidor (antar jag - snö?) så jag behöver inte hitta på några ursäkter typ benet håller inte. Men det hade varit kul !! Kommer flera chanser hoppas jag. |
| Skrivet av: | Piraten [2007-11-06 17:08] | |
|
 |
| Någon som vill springa med mig? |
[Tillbaka]
|
|