INLOGGNING

Namn:
Lösenord:
Spara lösenord
 

INNEHÅLL
Adresser
Arrangemang
Elit
Kalltjärn
Kartor
KFUM-pladder
Klubbstuga
Länkar
Månadsprogram
Om KFUM Orientering
Tjejpladdret
Ungdomssidan

INTERNT
Arkivet
Ny medlem? Skaffa login!
Statistik
Styrelse & kommittéer
Ullmax

AKTUELLT
Stugvärdar 2026
Avlysning Skjutfältet
Eventor - Anmälan
KLUBBANMÄLAN (Eventor)
Naturpasset

SPONSORER







 
Första hjälpen till skadad orienerare 2007-10-15 21:45 

Röda korset erbjuder KFUM två tillfällen för gratis utbildning i första hjälpen/hjärt-lungräddning
15 deltagare per kurstillfälle
Alt 1:Lördagen den 3 november 09.00-16.30. 14 deltagare anmälda
Oömmma kläder, lunchpaus
Alt 2:Onsdag 28/11 och 5/12 18-21.30
Jag behöver Adress och Födelseår(jag har ordnat medde som är anmälda redan). Detta kan skickas till min e-post nedan.

Året ut har Röda korset erhållit pengar av räddningsverket för att utbilda befolkningen. Utbildning före årsskiftet är sålunda gratis.
Utbildningsdagen/dagarna innehåller:

L-ABC(Livsfarligt läge, Andning, Blödning och Cirkulationssvikt)
Medvetslöshet-Stabilt sidoläge
Åtgärder vid luftvägsstopp
Stoppa blödning
Förebygga cirkulationssvikt
Fallolyckor
Organisera och handla på en olycksplats
Utföra hjärt-lungräddning
och några punkter till

Kursen sker om 8x45 min med tid för lunch. Alternativt 2 kvällar ā 4x45 min
Många praktiska övningar utlovas
Kurslokal: Röda korsets lokaler Karlsgatan 32 A
Kursledare från Röda korset.
Kaffeautomat ska finnas men fika får medtagas
Lunch: ingår ej(heldagen)

Anmälan sker nedan.
Kontrollera att din adress i matrikeln är korrekt. Jag behöver skicka in en deltagarlista.
Om det inte blir fullt med medlemmar från KFUM kan man ta med anhörig/vän meddela detta i kommentatorsfältet nedan

Stefan Risberg




Skrivet av:

Stefan Risberg
Skriv ut den här nyheten
Länka till nyheten: https://www.ol.kfumorebro.se/ol/?page=shownews.asp?id=2102


  [Tillbaka

Kommentarer 19 inlägg hittills
 Skriv en kommentar till den här nyheten

Skrivet av: Stefan Risberg [2007-10-31 9:24]
Det finns 1 plats kvar till helgens övningar. Den första som anmäler sig nu får platsen, räcker därefter att dyka upp på lördag.

Skrivet av: Stefan R [2007-10-31 8:34]
Nu har jag skickat deltagarförteckning. Det blir totalt 14 deltagare.
Kursplatsen är Röda korsets lokaler på Västra Mark.
Oömma kläder rekommenderas.
Fika får man ta med sig om man önskar.
Lunchpaus. Tid för att åka iväg för att äta ska finnas.
Träna väl.

Skrivet av: Stina öst [2007-10-25 17:10]
Stina Öst anmäler sig till Alt 1

Skrivet av: andersbergman [2007-10-24 21:01]
Förlåt att vi är sena med anmälan. Gunilla och Anders Bergman anmäler oss till alt. 2.
Hälsning Gunilla

Skrivet av: Per Sjögren [2007-10-24 16:28]
Alternativ 1 fungerar för mig.

Skrivet av: Emma A [2007-10-23 15:04]
Jag anmäler mig till alt 2.

Skrivet av: Piraten - Jan Johansson [2007-10-23 14:21]
Jag är gärna med lördag den 3/11.

Skrivet av: NormanK [2007-10-20 17:21]
Jag är gärna med på alt 1.

Skrivet av: fimpen [2007-10-19 20:53]
Jag vill vara med på alt.1

Skrivet av: stefan [2007-10-17 23:18]
Jag och Susanne anmäler oss till alt 1

Skrivet av: Barbro C [2007-10-17 21:10]
Jag väljer alt.1.

Skrivet av: Sara K [2007-10-17 11:21]
Jag går gärna på alt. 1.

Skrivet av: birgitta a [2007-10-17 10:57]
Alternativ 1, tack.

Skrivet av: Balken alias Johan Lundmark [2007-10-17 9:48]
Jag går gärna på alt.2

Skrivet av: Christina W L [2007-10-17 9:18]
Jag anmäler mig till alternativ 2.

Skrivet av: Widdas [2007-10-16 23:21]
Jag vill gå på alternativ 1

Skrivet av: Anette C [2007-10-16 18:07]
Jag vill anmäla mig till alt 1.

Skrivet av: Linda [2007-10-16 17:58]
Jag hänger väl på hempa.

Skrivet av: Hempa [2007-10-16 10:22]
Jag skulle vilja anmäla mig till alt 2!



[Tillbaka]
VECKANS TRÄNING
Ti 30Veteraner: Saml. i Karlslund kl 10 för promenad o fika
Tävling: Poängtävling OK Milan, se Eventor
[Hela månaden]


SNABBLÄNKAR
[Fler länkar]

TÄVLINGAR
KFUM Multisport

SIDAN IDAG
Antal inloggningar: 1
Varav unika: 1

[Mer statistik]