|
Första hjälpen till skadad orienerare
| 2007-10-15 21:45 |
Röda korset erbjuder KFUM två tillfällen för gratis utbildning i första hjälpen/hjärt-lungräddning 15 deltagare per kurstillfälle Alt 1:Lördagen den 3 november 09.00-16.30. 14 deltagare anmälda Oömmma kläder, lunchpaus Alt 2:Onsdag 28/11 och 5/12 18-21.30 Jag behöver Adress och Födelseår(jag har ordnat medde som är anmälda redan). Detta kan skickas till min e-post nedan.
Året ut har Röda korset erhållit pengar av räddningsverket för att utbilda befolkningen. Utbildning före årsskiftet är sålunda gratis. Utbildningsdagen/dagarna innehåller:
L-ABC(Livsfarligt läge, Andning, Blödning och Cirkulationssvikt) Medvetslöshet-Stabilt sidoläge Åtgärder vid luftvägsstopp Stoppa blödning Förebygga cirkulationssvikt Fallolyckor Organisera och handla på en olycksplats Utföra hjärt-lungräddning och några punkter till
Kursen sker om 8x45 min med tid för lunch. Alternativt 2 kvällar ā 4x45 min Många praktiska övningar utlovas Kurslokal: Röda korsets lokaler Karlsgatan 32 A Kursledare från Röda korset. Kaffeautomat ska finnas men fika får medtagas Lunch: ingår ej(heldagen)
Anmälan sker nedan. Kontrollera att din adress i matrikeln är korrekt. Jag behöver skicka in en deltagarlista. Om det inte blir fullt med medlemmar från KFUM kan man ta med anhörig/vän meddela detta i kommentatorsfältet nedan
Stefan Risberg
|
Kommentarer
| 19 inlägg hittills |
| Skrivet av: | Stefan Risberg [2007-10-31 9:24] | |
|
 |
| Det finns 1 plats kvar till helgens övningar. Den första som anmäler sig nu får platsen, räcker därefter att dyka upp på lördag. |
|
 |
Nu har jag skickat deltagarförteckning. Det blir totalt 14 deltagare. Kursplatsen är Röda korsets lokaler på Västra Mark. Oömma kläder rekommenderas. Fika får man ta med sig om man önskar. Lunchpaus. Tid för att åka iväg för att äta ska finnas. Träna väl. |
| Skrivet av: | Stina öst [2007-10-25 17:10] | |
|
 |
| Stina Öst anmäler sig till Alt 1 |
|
 |
Förlåt att vi är sena med anmälan. Gunilla och Anders Bergman anmäler oss till alt. 2. Hälsning Gunilla |
|
 |
| Alternativ 1 fungerar för mig. |
| Skrivet av: | Emma A [2007-10-23 15:04] | |
|
 |
| Jag anmäler mig till alt 2. |
|
 |
| Jag är gärna med lördag den 3/11. |
| Skrivet av: | NormanK [2007-10-20 17:21] | |
|
 |
| Jag är gärna med på alt 1. |
| Skrivet av: | fimpen [2007-10-19 20:53] | |
|
 |
| Jag vill vara med på alt.1 |
| Skrivet av: | stefan [2007-10-17 23:18] | |
|
 |
| Jag och Susanne anmäler oss till alt 1 |
| Skrivet av: | Barbro C [2007-10-17 21:10] | |
|
 |
| Jag väljer alt.1. |
| Skrivet av: | Sara K [2007-10-17 11:21] | |
|
 |
| Jag går gärna på alt. 1. |
| Skrivet av: | birgitta a [2007-10-17 10:57] | |
|
 |
| Alternativ 1, tack. |
| Skrivet av: | Balken alias Johan Lundmark [2007-10-17 9:48] | |
|
 |
| Jag går gärna på alt.2 |
|
 |
| Jag anmäler mig till alternativ 2. |
| Skrivet av: | Widdas [2007-10-16 23:21] | |
|
 |
| Jag vill gå på alternativ 1 |
| Skrivet av: | Anette C [2007-10-16 18:07] | |
|
 |
| Jag vill anmäla mig till alt 1. |
| Skrivet av: | Linda [2007-10-16 17:58] | |
|
 |
| Jag hänger väl på hempa. |
| Skrivet av: | Hempa [2007-10-16 10:22] | |
|
 |
| Jag skulle vilja anmäla mig till alt 2! |
[Tillbaka]
|
|