|
SM-silver till Christer på Gotland
| 2007-09-15 19:28 |
Som de flesta trodde blev det en strid mellan Örebroarna Martin Regborn och Christer när USM i orientering avgjordes på Gotland idag. Ch som startade som 45:a av de 119 bästa 15-åringarna i Sverige ledde länge med över 2 minuter, tills en timme senare startande Martin från Hagaby kom och petade ner Ch med 44 sekunder.
Christer missade ca 1,30 på kontrollerna 5 o 6 medan Martin gjorde en minut på 6:e o 11:e annars gick de nästan helt jämt. De höll en km-tid på drygt 5,30 km i den snabblöpta terrängen, och nästan 5 minuter under den tippade segrartiden. Både Martin o Christer insåg när de var på läger på Gotland under maj att här var det inte vanlig orientering som gällde, utan i den detaljfattiga terrängen var man tvungen att kunna stega på vissa sträcker. Så under sommaren har båda två lärt sig konsten att stega där det behövs. Detta använde sig Christer sig av 4 gånger under dagens tävling. Denna konst kan vara bra att kunna vid enstaka tillfällen i våra trakter också. De två övriga från KFUM som sprang var Mathias Johansson som kom 59:a o Frida Fjällström som blev 51:a, bra gjort alla. Imorgon när det är dags för USM stafetten så möts Christer o Martin igen på 1:a sträckan i var sitt Örebro lag
|
Kommentarer
| 8 inlägg hittills |
| Skrivet av: | Christer [2007-09-20 9:12] | |
|
 |
| Tack för alla grattis |
| Skrivet av: | Hasse [2007-09-17 22:04] | |
|
 |
| Grattis Christer |
|
 |
Grattis Chrille, starkt jobbat! :-D
Har du några bilder med hem från helgen, skulle gärna se dig och silvermedaljen som veckans bild! |
| Skrivet av: | Peiza [2007-09-17 8:43] | |
|
 |
| Snyggt jobbat. |
| Skrivet av: | stefan & sus [2007-09-17 7:55] | |
|
 |
| Grattis Christer till silverpengen! |
| Skrivet av: | Löken [2007-09-16 12:17] | |
|
 |
| Kanon!! Grattis... |
| Skrivet av: | stina [2007-09-16 9:05] | |
|
 |
| grattis christer!!!!!!!!!!! |
| Skrivet av: | Pionhed [2007-09-16 8:39] | |
|
 |
| Grattis Chrille! Grymt bra! |
[Tillbaka]
|
|