INLOGGNING

Namn:
Lösenord:
Spara lösenord
 

INNEHÅLL
Adresser
Arrangemang
Elit
Kalltjärn
Kartor
KFUM-pladder
Klubbstuga
Länkar
Månadsprogram
Om KFUM Orientering
Tjejpladdret
Ungdomssidan

INTERNT
Arkivet
Ny medlem? Skaffa login!
Statistik
Styrelse & kommittéer
Ullmax

AKTUELLT
Stugvärdar 2026
Avlysning Skjutfältet
Eventor - Anmälan
KLUBBANMÄLAN (Eventor)
Naturpasset

SPONSORER







 
SM-silver till Christer på Gotland 2007-09-15 19:28 

Som de flesta trodde blev det en strid mellan Örebroarna Martin Regborn och Christer när USM i orientering avgjordes på Gotland idag. Ch som startade som 45:a av de 119 bästa 15-åringarna i Sverige ledde länge med över 2 minuter, tills en timme senare startande Martin från Hagaby kom och petade ner Ch med 44 sekunder.

Christer missade ca 1,30 på kontrollerna 5 o 6 medan Martin gjorde en minut på 6:e o 11:e annars gick de nästan helt jämt. De höll en km-tid på drygt 5,30 km i den snabblöpta terrängen, och nästan 5 minuter under den tippade segrartiden.
Både Martin o Christer insåg när de var på läger på Gotland under maj att här var det inte vanlig orientering som gällde, utan i den detaljfattiga terrängen var man tvungen att kunna stega på vissa sträcker. Så under sommaren har båda två lärt sig konsten att stega där det behövs. Detta använde sig Christer sig av 4 gånger under dagens tävling. Denna konst kan vara bra att kunna vid enstaka tillfällen i våra trakter också.
De två övriga från KFUM som sprang var Mathias Johansson som kom 59:a o Frida Fjällström som blev 51:a, bra gjort alla.
Imorgon när det är dags för USM stafetten så möts Christer o Martin igen på 1:a sträckan i var sitt Örebro lag




Skrivet av:

C-G Garpenlund
Skriv ut den här nyheten
Länka till nyheten: https://www.ol.kfumorebro.se/ol/?page=shownews.asp?id=2058


  [Tillbaka

Kommentarer 8 inlägg hittills
 Skriv en kommentar till den här nyheten

Skrivet av: Christer [2007-09-20 9:12]
Tack för alla grattis

Skrivet av: Hasse [2007-09-17 22:04]
Grattis Christer

Skrivet av: da Silva [2007-09-17 15:29]
Grattis Chrille, starkt jobbat! :-D

Har du några bilder med hem från helgen, skulle gärna se dig och silvermedaljen som veckans bild!

Skrivet av: Peiza [2007-09-17 8:43]
Snyggt jobbat.

Skrivet av: stefan & sus [2007-09-17 7:55]
Grattis Christer till silverpengen!

Skrivet av: Löken [2007-09-16 12:17]
Kanon!! Grattis...

Skrivet av: stina [2007-09-16 9:05]
grattis christer!!!!!!!!!!!

Skrivet av: Pionhed [2007-09-16 8:39]
Grattis Chrille! Grymt bra!



[Tillbaka]
VECKANS TRÄNING
Ti 30Veteraner: Saml. i Karlslund kl 10 för promenad o fika
Tävling: Poängtävling OK Milan, se Eventor
[Hela månaden]


SNABBLÄNKAR
[Fler länkar]

TÄVLINGAR
KFUM Multisport

SIDAN IDAG
Antal inloggningar: 0
Varav unika: 0

[Mer statistik]