|
Ny chans att bli klubbmästare
| 2007-09-03 20:16 |
Söndagens lång-DM utgjorde även KM för oss och vi kunde kora ett flertal klubbmästare.
Dessvärre var det för få startande i en del klasser för att det skulle bli ett regelrätt klubbmästerskap. Två startande i en klass krävs. För vissa finns det en ny chans att ta hem klubbmästartiteln på Korpen/RM den 16 september.
Sista chansen att anmäla sig till detta arrangemang är imorgon, tisdagen den 4 september klockan 18.00.
Om du finner det lockande att försöka bli klubbmästare men saknar klubbkonkurrenter i din klass är det alltid möjligt att anmäla sig i "fel" klass. Att byta klass uppåt eller neråt, så länge det sker åt det längre hållet, är tillåtet.
I följande klasser var det bara en löpare och därför kunde vi inte kora någon klubbmästare:
H10 H20 H35 H40 H45 H50 H55
D20 D21 D35 D55
Här följer resultaten för KM i de klasser som det blev mästerskap:
H60 4090 m 1. Weine Fredriksson 32.36 2. Anders Bergman 40.14 3. N-O Åsman 42.51 4. Ingemar Widén 45.43 5. Tommy Haglund 47.56 6. Lars Hellstrandh 48.59 7. Lars Arlebo 51.35
H21 11640 m 1. Oskar Arlebo 68.35 2. Jan Johansson 73.14 3. Per Sjögren 73.17 4. Per Eklö 75.07 5. Oskar Axelsson 76.35 6. Per Jonhed 78.24 7. Calle Olsson 81.11 8. Stefan Aronsson 83.06
H16 5460 m 1. Christer Garpenlund33.44 2. Mathias Johansson 47.52
H14 3940 m 1. Erik Lindgren 37.37 2. Martin Risberg 65.35
H12 3160 m 1. Viktor Ivarsson 30.20 2. Andreas Windefelt 35.40
D60 3150 m 1. Gunilla Bergman 33.01 2. Birgitta Arlebo 36.55
D16 4260 m 1. Wiktoria Nilsson 46.06 2. Kristin Carbonnier 52.02
D12 3160 m 1. Ellinor Eriksson 29.00 2. Elin Fjellström 40.26 3. Malin Zennertun 49.33
Hoppas vi får möjlighet att hylla ytterligare några klubbmästare tillsammans med alla våra riksmästare på Korpens tävling!
|
Kommentarer
| 0 inlägg hittills |
Du kan bli först att kommentera den här nyheten!
[Tillbaka]
|
|