INLOGGNING

Namn:
Lösenord:
Spara lösenord
 

INNEHÅLL
Adresser
Arrangemang
Elit
Kalltjärn
Kartor
KFUM-pladder
Klubbstuga
Länkar
Månadsprogram
Om KFUM Orientering
Tjejpladdret
Ungdomssidan

INTERNT
Arkivet
Ny medlem? Skaffa login!
Statistik
Styrelse & kommittéer
Ullmax

AKTUELLT
Stugvärdar 2026
Avlysning Skjutfältet
Eventor - Anmälan
KLUBBANMÄLAN (Eventor)
Naturpasset

SPONSORER







 
Imponerande halvmara av Sjögren på Island 2007-08-20 10:04 

Samtidigt som några av oss slet ont på Örebros gator i lördags hade vi en liten delegation från klubben på semester på Island. När besöket råkade sammanfalla med Reykjavík Marathon passade Per Sjögren och Mats Carlberg på att springa.

Sjögren som tidigare i år visade imponerande löpkapacitet på Grabbhalvan följde nu upp med ytterligare ett kanonlopp och avverkade de 21,1 km på 1:11:06, enligt friidrottens statistik den 18:e bästa tiden som en länslöpare presterat genom tiderna och den näst bästa på 2000-talet. Mats Carlberg landade på tiden 1:22:52.

I Å-stadsloppet samma dag sprang undertecknad runt samma distans på 1:16:24 och Oskar Axelsson hade 1:23:12. Josefin Gerdevåg vann damernas kvartsmara på tiden 40:55.

Noterbart är att tillsammans med Per Eklöfs 1.18.29 på Örebro AIK halvmarathon i april så innehar KFUM Orientering 3 platser topp 12 på årsbästalistan för halvmarathon i distriktet.

Resultat Reykjavík hálfmaraþon >>>
Resultat Å-stadsloppet >>>
Närkesstatistik friidrott 2007 >>>

Klicka på bilderna för att se dem i större format







Skrivet av:

Oskar Arlebo
Skriv ut den här nyheten
Länka till nyheten: https://www.ol.kfumorebro.se/ol/?page=shownews.asp?id=2025


  [Tillbaka

Kommentarer 9 inlägg hittills
 Skriv en kommentar till den här nyheten

Skrivet av: Pionhed [2007-08-21 13:35]
One96: Dessutom ser det ut som om foten pekar in i kameran medan kroppen åt ett annat håll...dålig kamera =)

Skrivet av: One96 [2007-08-21 10:32]
Kanonbild, fotografen lyckades bra med att fånga den snedheten jag har i ansiktet men är svår att se i verkligheten! Tänk vad man kan göra med en kamera! =)

Skrivet av: Peiza [2007-08-21 0:29]
Ja det var en kul resa och tävling... dock blev schemat lite väl hårt mot slutet, så nu är jag sjuk :(

Bilder från loppet:
http://www.photo.is/07/08/3/images/kps08070955.jpg - Sjögren
http://www.photo.is/07/08/3/images/kps08070997.jpg - Carlberg

Mellantider


Varv Tid Varvtid Snittpuls Sträcka min/km
1. 0:03:19 3:19 163 1000 3:19
2. 0:06:40 3:21 170 1000 3:21
3. 0:10:03 3:22 170 1000 3:22
4. 0:13:27 3:24 170 1000 3:24
5. 0:16:51 3:23 169 1000 3:23
6. 0:20:14 3:23 170 1000 3:23
7. 0:23:39 3:24 168 1000 3:24
8. 0:27:04 3:25 169 1000 3:25
9. 0:30:31 3:26 169 1000 3:26
10. 0:33:50 3:19 170 1000 3:19
11. 0:37:12 3:22 172 1000 3:22
12. 0:40:38 3:25 170 1000 3:25
13. 0:44:08 3:30 171 1000 3:30
14. 0:47:33 3:24 170 1000 3:24
15. 0:50:54 3:21 172 1000 3:21
16. 0:54:21 3:26 173 1000 3:26
17. 0:57:55 3:34 174 1000 3:34
18. 1:01:12 3:16 172 1000 3:16
19. 1:04:26 3:14 175 1000 3:14
20. 1:07:41 3:14 179 1000 3:14
21. 1:11:06 3:25 181 1098 3:07

Skrivet av: Patrik [2007-08-20 21:09]
Mindre än 6 min efter den legendariske italienaren Stefano Baldini dessutom. Han kniper ju medalj på varenda mästerskaps marathon.

Skrivet av: Patrik [2007-08-20 21:07]
Ojoj, 1,11,01- det är respekt! Grymt imponerad och stort grattis!

Skrivet av: Pionhed [2007-08-20 15:52]
Ja, bra jobbat allihop. Jäklar vad inspirerad man blir!

Skrivet av: Balken [2007-08-20 15:33]
Peiza>> Super!!
da Silva/ Direktörn / Josse>> Bra löpt på hemmaplan.
Lök>>Starkt jobbat i Kristinehamn.
Mose fear>>Topp tre bland svenskarna är fint.

Skrivet av: da Silva [2007-08-20 10:44]
Hm, det är bara 15 sekunder per kilometer som skiljer... Kul att du ger mig nåt att träna för Sjögge! :-)

Skrivet av: Löken [2007-08-20 10:27]
Det är en grym tid Sjögren... Du är bäst :).



[Tillbaka]