INLOGGNING

Namn:
Lösenord:
Spara lösenord
 

INNEHÅLL
Adresser
Arrangemang
Elit
Kalltjärn
Kartor
KFUM-pladder
Klubbstuga
Länkar
Månadsprogram
Om KFUM Orientering
Tjejpladdret
Ungdomssidan

INTERNT
Arkivet
Ny medlem? Skaffa login!
Statistik
Styrelse & kommittéer
Ullmax

AKTUELLT
Stugvärdar 2026
Avlysning Skjutfältet
Eventor - Anmälan
KLUBBANMÄLAN (Eventor)
Naturpasset

SPONSORER







 
Resultat Kort-KM i Suttarboda 2007-05-24 21:07 

Årets segrare heter Oskar Arlebo och Stina Öst

Ett femtiotal kämpar hade slutit upp för att försöka lägga beslag på den åtråvärda titeln "Klubbmästare Kort 2007". I tuff, vresig men härlig terräng i närheten av Suttarboda hade banorna dragits. Årets Retro-tema verkade vara uppskattat även om det märktes att många hade glömt bort hur man nu gjorde med den där lösa startkortet i starten.

På den korta banan segrade Oskar Arlebo knappt en minut före Oskar Axelsson. Axelsson hade ledningen vid nästsista kontrollen men gjorde en bom på sista och fick bita i silverplaketten istället. Segraren får nu äran att arrangera Kort-KM 2008, vad blir det årets tema?

På den kortaste banan vann en nöjd Stina Öst med en hangaround på andra plats, Emma Fransson från OK Milan.

Arrangören tackar för visat intresse och tycker att det var mycket roligt att deltagarna tyckte om de tämligen svåra banorna.

Resultaten finns nedan.


Resultat >>>


Skrivet av:

Erik Groth
Skriv ut den här nyheten
Länka till nyheten: https://www.ol.kfumorebro.se/ol/?page=shownews.asp?id=1978


  [Tillbaka

Kommentarer 7 inlägg hittills
 Skriv en kommentar till den här nyheten

Skrivet av: da Silva [2007-05-30 14:49]
Iva>>> Problemet är väl att damerna fördelar sig på båda banorna. Om alla tjejerna skulle springa korta banan skulle nog segrartiden där bli ungefär samma som för killarna på "långa" banan, dvs 30 +/- 2 minuter.

Skrivet av: Groth [2007-05-29 18:29]
Iva> du får väl ta tag i ett Kort-KM för damer. Synd att du inte gillade årets upplaga.

Skrivet av: Iva [2007-05-29 14:30]
är det inte dags för damerna att få tävla på en riktig dambana, där alla D15-45 kan mötas, segrartiden ca 25 min? nuvarande form är jättetråkig tycker jag...

Skrivet av: groth [2007-05-25 19:02]
Hasse> nja, du har den tiden. Om jag räknat från den tiden du skulle startat ifrån hade du haft 29 min...

Skrivet av: birgitta a [2007-05-25 14:13]
Tack för trevlig tävling. även om jag inte var så glad när foten vek sig och jag slog i smalbenet i en av alla stenar som fanns överallt, dessutom var det en massa ris och svårt var det med. Men TACK för nyttig träning.

Skrivet av: Axel [2007-05-25 11:39]
Tackar för en kul tävling. Premiär för mig i år individuellt, gav mersmak :o)

Skrivet av: Hasse [2007-05-25 7:06]
Erik kolla min tid - jag startade på Ullas tid.



[Tillbaka]
VECKANS TRÄNING
Ti 30Veteraner: Saml. i Karlslund kl 10 för promenad o fika
Tävling: Poängtävling OK Milan, se Eventor
[Hela månaden]


SNABBLÄNKAR
[Fler länkar]

TÄVLINGAR
KFUM Multisport

SIDAN IDAG
Antal inloggningar: 0
Varav unika: 0

[Mer statistik]