INLOGGNING

Namn:
Lösenord:
Spara lösenord
 

INNEHÅLL
Adresser
Arrangemang
Elit
Kalltjärn
Kartor
KFUM-pladder
Klubbstuga
Länkar
Månadsprogram
Om KFUM Orientering
Tjejpladdret
Ungdomssidan

INTERNT
Arkivet
Ny medlem? Skaffa login!
Statistik
Styrelse & kommittéer
Ullmax

AKTUELLT
Stugvärdar 2026
Avlysning Skjutfältet
Eventor - Anmälan
KLUBBANMÄLAN (Eventor)
Naturpasset

SPONSORER







 
För oss över 35... UPPDATERAD 2007-03-22 21:35 

...finns det också klasser på vårens stafetter. Till Måsen är det för sent att anmäla sig men till Kolmårdskavlen går det att efteranmäla sig och till Stigtomtakavlen och tiomila går det fortfarande bra att visa sitt intresse. Visst vore det roligt att ha lite gubb- och tantlag i dessa sammanhang? Ge ditt intresse tillkänna genom att skriva en kommentar nedan.

Kolmårdskavlen går på påskafton den 7 april. Följande klasser finns för "old girls & boys":

H120: 3 sträckor: 5,7 km
H150: 3 sträckor: 4,8 km
H180: 3 sträckor: 3,5 km
D120: 3 sträckor: 3,9 km
D150: 3 sträckor: 3,5 km

Stigtomtakavlen går den 21 april:

H200: 4 sträckor: 4,3 eller 6 km
H180: 3 sträckor: 3,4 km
D120: 3 sträckor: 4,3 km
D150: 3 sträckor: 3,4 km

På tiomila finns det en veteranklass som heter DH165. Det är tre sträckor mellan 4 och 5 km.

Det finns regler för hur gammal man ska vara för att få springa respektive klass. 120 betyder att den sammanlagda åldern på löparna i laget måste vara 120 eller mer men alla måste vara över 35. Visst är det så ni som vet?

Gå in under "Anmälan" och leta dig fram till inbjudningarna till dessa stafetter. Där kan man läsa mer!

Vi ses i skogen!




Skrivet av: Kajsa Källérus
Skriv ut den här nyheten
Länka till nyheten: https://www.ol.kfumorebro.se/ol/?page=shownews.asp?id=1904


  [Tillbaka

Kommentarer 0 inlägg hittills
 Skriv en kommentar till den här nyheten


Du kan bli först att kommentera den här nyheten!



[Tillbaka]