|
För oss över 35... UPPDATERAD
| 2007-03-22 21:35 |
...finns det också klasser på vårens stafetter. Till Måsen är det för sent att anmäla sig men till Kolmårdskavlen går det att efteranmäla sig och till Stigtomtakavlen och tiomila går det fortfarande bra att visa sitt intresse. Visst vore det roligt att ha lite gubb- och tantlag i dessa sammanhang? Ge ditt intresse tillkänna genom att skriva en kommentar nedan.
Kolmårdskavlen går på påskafton den 7 april. Följande klasser finns för "old girls & boys":
H120: 3 sträckor: 5,7 km H150: 3 sträckor: 4,8 km H180: 3 sträckor: 3,5 km D120: 3 sträckor: 3,9 km D150: 3 sträckor: 3,5 km
Stigtomtakavlen går den 21 april:
H200: 4 sträckor: 4,3 eller 6 km H180: 3 sträckor: 3,4 km D120: 3 sträckor: 4,3 km D150: 3 sträckor: 3,4 km
På tiomila finns det en veteranklass som heter DH165. Det är tre sträckor mellan 4 och 5 km.
Det finns regler för hur gammal man ska vara för att få springa respektive klass. 120 betyder att den sammanlagda åldern på löparna i laget måste vara 120 eller mer men alla måste vara över 35. Visst är det så ni som vet?
Gå in under "Anmälan" och leta dig fram till inbjudningarna till dessa stafetter. Där kan man läsa mer!
Vi ses i skogen!
|
Kommentarer
| 0 inlägg hittills |
Du kan bli först att kommentera den här nyheten!
[Tillbaka]
|