|
Långpasset lördag 16/12 (uppdaterad med tider)
| 2006-12-11 21:52 |
Ta chansen och avnjut ett fint långpass på Bergslagsleden. Detta pass passar alla åldrar eftersom det finns många olika variationer på passets längd.
Du kan välja mellan dessa varianter. 1. Från Siggebohyttan till Digerberget, ca 29 km. 2. Från Hammarby till Digerberget, ca 14 km. 3. Från "Ett ställe" till Digerberget, ca 8 km. 4. Från Digerberget mot Hammarby för att sedan vända tillbaks när man vill, eventuellt möta de andra och vända hem då.
För att detta pass ska fungera så behövs det några som är villiga att köra bort de som springer hela sträckan till Siggebohyttan och sedan åka tillbaks till Digerberget för att springa och möta de andra som springer alternativ 1, 2 eller 3. På väg till Siggebohyttan så passerar vi startpunkten för variant 2 och 3 och kan släppa av folk som är intresserade av dessa alternativ.
Mitt förslag är att vi samlas vid Digerberget vid 9.30 för avresa mot de olika starterna för de olika varianterna. Ca. 10.00 för variant 1 vid Siggebohyttan. Det tar ju nästan 2.30-2.45 för de som springer längst så en träning bör inte ta bort hela dagen enligt mig, därför är det viktigt att komma iväg i bra tid.
Jag (morsan) fixar lite mat efteråt i Digerberget om det finns intresse för detta. Eventuellt 20:- per person till detta.
Kommentera denna nyhet om du är sugen på att delta. Ange också vilken variant du vill springa och om du vill ha mat efteråt. Gör det så fort som möjligt så jag kan sammanställa detta får att se om det blir något överhuvudtaget. Det vore fint om vi kunde bli ett gäng på 10-15 stycken iallafall.
Vi ses.
|
Kommentarer
| 18 inlägg hittills |
| Skrivet av: | stina [2006-12-15 20:00] | |
|
 |
| finns det någon som har en plats över till digerberget? |
| Skrivet av: | djN [2006-12-15 11:44] | |
|
 |
| Jag har varit hängig igår och är det idag med .. osäker på start. |
| Skrivet av: | Löken [2006-12-14 19:13] | |
|
 |
Nu börjar det rulla in lite mer folk, fin fint :)... Men jag saknar en del potentiella 10mila löpare fortfarande, kom igen nu...
Köttfärssåsen är lagad idag, jag rörde faktiskt om i grytan i ca. 2 sekunder så jag tycker faktiskt att det är jag som har lagat maten ;).
Dusch finns efteråt... |
| Skrivet av: | lillstrumpa [2006-12-14 15:59] | |
|
 |
| finns det möjlighet till dusch efteråt?? |
| Skrivet av: | Snorkfröken [2006-12-14 14:37] | |
|
 |
| Jag kommer och springar alt. 2. Hinner kanske med mat. |
| Skrivet av: | djN [2006-12-14 13:55] | |
|
 |
| jag kommer. mat låter kanon |
| Skrivet av: | Emma [2006-12-14 12:31] | |
|
 |
| Jag kommer. Gärna mat efteråt. |
| Skrivet av: | Sara K [2006-12-14 9:22] | |
|
 |
| Jag vill springa och gärna äta. Vet inte hur långt jag springer ännu men troligen alt. 3 eller 4. |
| Skrivet av: | Löken [2006-12-13 12:52] | |
|
 |
| Nu börjar det ju ramla in lite anmälningar... Men fler behövs, kom igen nu... Vi är ju bra många i mässan t.ex... Kom igen nu... |
| Skrivet av: | Piraten [2006-12-13 11:27] | |
|
 |
| Jag tar långa och gärna mat efteråt. |
|
 |
| Jag vill springa den längsta sträckan!! |
| Skrivet av: | matte [2006-12-12 22:20] | |
|
 |
| jo jag tar mat jag med |
| Skrivet av: | stina [2006-12-12 22:18] | |
|
 |
| jag kommer gärna! springer alt 3 eller 4, mat låter också gott! |
| Skrivet av: | matte [2006-12-12 22:17] | |
|
 |
| jag kommer |
|
 |
| Jag hänger med! Kanske inte springer så mycket och långt men vill gärna äta. Är det inte glutenfritt kan jag ta med mig det som behövs alt. egen matsäck. |
| Skrivet av: | Iva [2006-12-12 21:32] | |
|
 |
| låter trevligt. vad ska mamma laga för nåt?? :) |
| Skrivet av: | Peiza [2006-12-12 8:14] | |
|
 |
| Tror inte jag har något annat för mig den dagen heller, så det blir bra med långpass och käk. |
|
 |
| Jag räknar med att vara på benen då och springer gärna längst och äter mest. Kul initiativ! |
[Tillbaka]
|