|
Kort-KM avgjort!
| 2001-08-28 22:13 |
Så var då kort-KM avgjort på Kvarntorpshögen i härligt soligt väder. Det hela blev helt enkelt en succé! Nu finns banor och resultat ute.
Min tanke från början var att det skulle komma en si så där 30 personer till högen och springa - men det kom nästan 60! Det visar på KFUM:s härliga anda... Så därför blev det precis att kartorna räckte..
Men hur var det på kullen egentligen då? Ja, banorna visade sig vara relativt jobbiga och tiderna landade för det mesta runt 40 min eller mer...så det blev ett ganska långt kort-KM. Men alla var sprudlande glada ändå när de kom i mål, rejält pustande efter stigningen och den tungsprungna marken. Hoppas även att alla hann njuta av utsikten och de finfina konstverken och att ni inte brände er på de rykande partierna...
Resultaten då? Jo, Oskar Arlebo glider vidare på sin finfina form och tog en rejäl seger på långa banan, trots en del små fadäser vilket visar på hög fart. Några minuter efter följde snabbe Per Jonhed och sedan brodern till segraren, Albin. Så tyvärr bröts trenden att en "hang-around" tog hem KM-titeln... Bland tjejerna på långa var Anette Carlsson snabbast.
På den korta banan var det oerhört jämnt, men rutinerade Anders Bergman kunde bärga segern strax före Malin Halldin.
Tack alla ni som kom och gjorde det hela så lyckat! Till högen återvänder vi gärna...
Resultatlista>>> Sträcktider>>> Sträcktider för WinSplits>>> (kräver WinSplits som finns på http://www.sportident.se/winsplits/)
[Tillbaka]
|