INLOGGNING

Namn:
Lösenord:
Spara lösenord
 

INNEHÅLL
Adresser
Arrangemang
Elit
Kalltjärn
Kartor
KFUM-pladder
Klubbstuga
Länkar
Månadsprogram
Om KFUM Orientering
Tjejpladdret
Ungdomssidan

INTERNT
Arkivet
Ny medlem? Skaffa login!
Statistik
Styrelse & kommittéer
Ullmax

AKTUELLT
Stugvärdar 2026
Avlysning Skjutfältet
Eventor - Anmälan
KLUBBANMÄLAN (Eventor)
Naturpasset

SPONSORER







 
Timmen 2006 Avklarad 2006-11-05 15:43 

Tack Lasse och Barbro m fl för ännu ett härligt Timmen-arrangemang.

Som vanligt var lagförutsättningarna klara med totalt jämna lag under fredagskvällen och överraskningarna efter komplettringar på lördagsmorgonen
I år uppstod två klara överraskningslag i det hastigt ihopsatta laget 15, Lasse H (Som lagt banan och sprungit igenom området ett antal gånger) Gunnel Ö (som placerat ut några av skärmarna) och Clobbe N (som tillbringar en del tid hemma hos familjen Ö).

Lag 1 kompletterades med en raskt gående Pecka N som skulle motsvara en springande Simon R.

Banläggare Lasse följde upp sin splittrade tillvaro som författare och KFUM-ledare genom att lägga ut kontroller på två kartor, Kränglan och Vena, med start i mitten

De som spelade på segrare hade inte samma uppfattning om jämnheten i laguttagningen som Lassarna H o A. Variationer från som mest 25 spel på ett lag ned till 4 spel.

Segrade gjorde det minst spelade laget med Andreas Wi, Christina Lå o Magnus Ni som alla överträffade den förmåga som laguttagarna förväntat sig av dem.

Fullständiga resultat hittas längre ner.


Efter fika i Hagaby´s klubbstuga, hölls klubbmöte och protokoll från detta kommer säkert inom kort på hemsidan.

Nu ser i allafall jag fram emot lite snö så man kan jobba lite på skidåkningen för att komma iform till vårens löpningar.

Kulkavlen är snart här!



Resultat

Plac	Lag	
 1      13       Andreas Wi, Christina Lå, Magnus Ni          196
 2       1       Lovisa Ös, Erik Ha, Simom Ru (Pecka)         191
 3       6       Janne Jo, Björn Ma, Ing-Marie H              186
 4       2       Anders Ka, Barbro Ca, Stina Ös               185
 5      12       Weine Fr, Magnus Ma, Louise Gu               185
 6       7       Tommy Ha, Anna Ma, Per Öb                    181
 7       5       Jakob Er, Emma Ar, Ingemar W                 172
 8      11       Frida Fj, Birgitta Ar, Johan Gu              171
 9      14       Björn No, Lars Ek, Ellionor Er               170
10      10       Lars Hu, Charlotte W, Viktoria N             169
11       9       Sara Ka, Lasse Ar, Albin Lå                  166
12       4       Åsa Fj, Emma Lö, Albin Ar                    161
13       8       Bosse Ma, Eleonor G, Kristin C               157
14       3       Kerstin No, Ylva Ma, Jakob Lu                144
15      15       Lasse He, Claes No, Gunnel Ös                128

Med Simon R i lag 1 hade listan kanske sett annorlunda ut, vem vet...




Skrivet av:

Per-Anders Norman
Skriv ut den här nyheten
Länka till nyheten: https://www.ol.kfumorebro.se/ol/?page=shownews.asp?id=1827


  [Tillbaka

Kommentarer 4 inlägg hittills
 Skriv en kommentar till den här nyheten

Skrivet av: M&M [2006-11-08 21:13]
Satsade faktiskt 15 kr på dig Pecka och lag 1. Men vet inte om jag skall vara besviken ;-)

Skrivet av: Christer Ö. [2006-11-07 12:16]
Efter ett 6-årigt medlemsskap i KFUM har man lärt sig vilka dom "stora" tävlingarna är. 10-mila,25-manna, O-ringen och Timmen.
Hellstrands timmen i slutet av säsongen! Denna eminenta, lustfyllda kulttävling för alla.. kan det bli bättre? Till nästa år blir det säkert ngt "jubileums-timmen" väl värt att fira med ännu fler deltagre. Som sagt. Kult.

Skrivet av: larshellstrandh [2006-11-06 8:03]
Jag tror inte att ett tillräckligt stort TACK framfördes tillräckligt tydligt till Arne Larsson, Gunnel och Christer Öst för utsättning, och för intagning till ett halvanonymt gäng med Emma i spetsen och fr.a Christer Öst. Hans förmåga att cykla i skogen med 15-20 stolpar under högerarmen var fullständigt formidabel.

Skrivet av: Öberg [2006-11-05 18:28]
181 poäng lästes upp för lag 7 om jag minns rätt. : )



[Tillbaka]