INLOGGNING

Namn:
Lösenord:
Spara lösenord
 

INNEHÅLL
Adresser
Arrangemang
Elit
Kalltjärn
Kartor
KFUM-pladder
Klubbstuga
Länkar
Månadsprogram
Om KFUM Orientering
Tjejpladdret
Ungdomssidan

INTERNT
Arkivet
Ny medlem? Skaffa login!
Statistik
Styrelse & kommittéer
Ullmax

AKTUELLT
Stugvärdar 2026
Avlysning Skjutfältet
Eventor - Anmälan
KLUBBANMÄLAN (Eventor)
Naturpasset

SPONSORER







 
Årets sista uppföljn. Lillån ti & ons + Intervall 2006-10-03 07:28 

Ungdomskommittéen hoppas på c:a 25 skuggare/dag 17.30 tisd 3/10 o onsd 4/10. vid Lillåspåret. Anmäl här att Du är en av de 25+25. Vägvisning från macken i Lillån. Stefan A erbjuder intervaller när barnen fått sitt.

Så här gör vi den här gången: Inga kontroller ute. Två och två. En lärare & en elev. Var sin karta + en blyertspenna. Eleven väljer en lagom svår kontrollpunkt, ritar i med blyerts på sin karta, springer, stannar när den anser sig vara framme, visar läraren var på kartan blyertsringen ritats. Får beröm alt. skälls ut. Byt karta. Läraren ritar in nästa kontroll, ung. lika svår punkt, springer/joggar/lufsar/går i väg i ett tempo lagom för eleven att hänga med på kartan i. Stannar vid punkten och kollar om eleven hängt med rätt. Ger beröm eller avhyvling. Byte igen. Upprepas till skymningen sänker sig c:a 18.30. Bra träning på rätt nivå för varje individ. Går naturligtvis att variera.
I mörkret leder sedan Stefan intervaller på Lillåspåret för att få upp tempot inför 25-manna.




Skrivet av:

Lars Hellstrandh
Skriv ut den här nyheten
Länka till nyheten: https://www.ol.kfumorebro.se/ol/?page=shownews.asp?id=1794


  [Tillbaka

Kommentarer 9 inlägg hittills
 Skriv en kommentar till den här nyheten

Skrivet av: Emma A [2006-10-03 14:39]
Jag kommer i morgon, onsdag.

Skrivet av: stefan [2006-10-03 8:21]
Jag kommer.

Skrivet av: LillGarpen [2006-10-03 8:02]
Jag kommer idag ev. imorgon

Skrivet av: ollehe [2006-10-03 5:56]
Kommer Onsdag

Skrivet av: Barbro & Kristin C. [2006-10-02 21:04]
Vi kommer tisdag. Krisitin i tid och Barbro förhoppningsvis i tid.....

Skrivet av: M&M [2006-10-02 19:32]
FAmiljen Nilsson kommer med 3 st uppföljare.

Skrivet av: Stefan Risberg [2006-10-02 13:56]
kommer Tisdag

Skrivet av: Fam Öst [2006-10-02 10:20]
3 - 4 på tisdag. 1- 2 på onsdag. Tar tacksamt emot skjuts från Adolfsberg på onsdagen. Någon som har plats?

Skrivet av: Brynäs [2006-09-30 19:20]
Kommer båda dagarna.



[Tillbaka]