INLOGGNING

Namn:
Lösenord:
Spara lösenord
 

INNEHÅLL
Adresser
Arrangemang
Elit
Kalltjärn
Kartor
KFUM-pladder
Klubbstuga
Länkar
Månadsprogram
Om KFUM Orientering
Tjejpladdret
Ungdomssidan

INTERNT
Arkivet
Ny medlem? Skaffa login!
Statistik
Styrelse & kommittéer
Ullmax

AKTUELLT
Stugvärdar 2026
Avlysning Skjutfältet
Eventor - Anmälan
KLUBBANMÄLAN (Eventor)
Naturpasset

SPONSORER







 
KkkK - 17 Stora logen 2006-09-06 17:01 

När man kommer Grävevägen in mot Örebro och närmar sig Karlslund är det första man ser en jättestor träbyggnad söder om korset mot klubbstugan. Byggnaden är 60 x 16 m (960 kvadratmeter) och en 15 meter hög i nocken. Jag tror inte så många vet vad denna byggnad har haft för funktion förr i tiden.

Här kommer lite fakta om bygnaden hämtat från Karlslunds hembygdsförening, skrivit av Allan Borgström (1913-2003).








Skrivet av:

C-G Garpenlund
Skriv ut den här nyheten
Länka till nyheten: https://www.ol.kfumorebro.se/ol/?page=shownews.asp?id=1765


  [Tillbaka

Kommentarer 4 inlägg hittills
 Skriv en kommentar till den här nyheten

Skrivet av: Tjomp [2006-09-09 11:51]
Används den till nåt idag? Nån som vet?

Skrivet av: Peiza [2006-09-07 12:47]
Matts>>Klicka på bilden, sen håller du muspekaren över bilden och klickar på maximera-ikonen som dyker upp nere till höger.

Skrivet av: C-G Garpenlund [2006-09-07 12:36]
Ställ dig med markören på texten och tryck enter så får du den stötte

Skrivet av: Matts Källérus [2006-09-07 11:34]
Har alltid undrat vad den stora logen haft för betydelse. Tyvärr kunde jag inte läsa texten. Kan man förstora upp den på något vis?



[Tillbaka]