|
KkkK - 17 Stora logen
| 2006-09-06 17:01 |
När man kommer Grävevägen in mot Örebro och närmar sig Karlslund är det första man ser en jättestor träbyggnad söder om korset mot klubbstugan. Byggnaden är 60 x 16 m (960 kvadratmeter) och en 15 meter hög i nocken. Jag tror inte så många vet vad denna byggnad har haft för funktion förr i tiden.
Här kommer lite fakta om bygnaden hämtat från Karlslunds hembygdsförening, skrivit av Allan Borgström (1913-2003).




|
Kommentarer
| 4 inlägg hittills |
| Skrivet av: | Tjomp [2006-09-09 11:51] | |
|
 |
| Används den till nåt idag? Nån som vet? |
| Skrivet av: | Peiza [2006-09-07 12:47] | |
|
 |
| Matts>>Klicka på bilden, sen håller du muspekaren över bilden och klickar på maximera-ikonen som dyker upp nere till höger. |
| Skrivet av: | C-G Garpenlund [2006-09-07 12:36] | |
|
 |
| Ställ dig med markören på texten och tryck enter så får du den stötte |
|
 |
| Har alltid undrat vad den stora logen haft för betydelse. Tyvärr kunde jag inte läsa texten. Kan man förstora upp den på något vis? |
[Tillbaka]
|