|
SM-helgen 14-17 sep *NU MED AVRESETIDER*
| 2006-09-12 16:42 |
För de som ska springa medeldistansen och/eller stafetten är boende bokat i Ebbamåla bruk.
Det är en lägenhet som rymmer 4-6 personer samt ett antal 4-bädds rum bokade. I lägenheten finns det möjlighet att laga mat men vi har även tillgång till källaren där det finns ett större och bättre utrustat kök samt ett uppehållsrum.
De som ska ner och springa medeldistans kommer att bo i lägenheten.
Det är ca 5 mil att åka till medeldistansen och ca 4 till stafetten.
Det är tre bilar bokade till helgen. En kommer att gå ner till medeldistansen och två till stafetten. Klubben betalar milersättning. De hyrda bilarna är av märket Volvo modell V50.
Men info om stället finns på http://www.ebbamalabruk.se/.
Här ligger Ebbamåla
Avresa torsdag ========== Avresa från Karlslund kl 12:00 om ni inte enas om någon annan tid och plats. 2 bilar med Oskar A, Kristin, Anette, Stina, Björne och Janne. En hyrbil finns att tillgå. Oskar säger att även han kan ta bil om det behövs. Den som kan tänka sig att hämta hyrbilen meddelar mig det.
Avresa fredag ========== Avresa från Karlslund kl 12:00 om ni inte enas om någon annan tid och plats. Hyrbil med Per E, Sjögren och Stefan. Stefan hämtar hyrbilen.
Avresa lördag ========== Avresa från Karlslund kl 10:00 om ni inte enas om någon annan tid och plats. Hyrbil med Axel, Groth, Emma och Iva samt Kajsa Axin. Axel hämtar hyrbilen.
Övrigt ==== Förarna ansvarar för ta reda på hur man tar sig till tävlingar och logi. Komihåg att ta med egna lakan och handdukar. I lägenheten finns ett litet kylskåp, kokplatta, kaffekokare och vattenkokare. Vandrarhemmet har ingen frukostservering, det kommer ni att få fixa själva. Ni som kommer till logiet kvällstid får knacka på värdfolket i det vita huset med den gula dörren för att få nycklar.
|
Kommentarer
| 39 inlägg hittills |
| Skrivet av: | Groth [2006-09-15 15:17] | |
|
 |
| Japp, från Axel, lunch på vägen och frukost får man n med sig tror jag om man inte kan dubba de som redan är nere att fixa... |
| Skrivet av: | iva [2006-09-15 14:04] | |
|
 |
| lördagsvolvo>> från axel låter bra eller? lunch på vägen? ska vi ha med oss frukost också? |
| Skrivet av: | Groth [2006-09-14 12:59] | |
|
 |
| lördagsbilen> då åker vi kl 10. Från Axel? |
| Skrivet av: | iva [2006-09-14 11:59] | |
|
 |
| lördagsbilen>> jag pratade med Axel nu, han håller med erik och inte vill komma fram aldelles för sent, 10 tyckte han lät bra. Han vill inte springa med karta lät det som. För Emma spelar det ingen roll när vi åker, så det är bara jag som vill åka senare - i så fall får vi väl bestämma 10 eller? |
| Skrivet av: | Groth [2006-09-13 18:33] | |
|
 |
| Jag tycker lördagsbilen skall åka senast kl 10. Vi skall inte upprepa hur vi gjorde i Ö-vik, dvs, åka lång tid och sen i stort sett bara hinna äta och gå och lägga sig. Ingen bra uppladdning för ett viktigt lopp. |
| Skrivet av: | iva [2006-09-13 16:43] | |
|
 |
| lördagsbilen>> jag åker gärna senare :) men vet inte hur lång tid det tar osv. 5-6 timmar? |
| Skrivet av: | stefan [2006-09-13 13:57] | |
|
 |
| Peiza,Löken>>Jag kan tänka mig att åka när som. men åker vi efter 15 så sliper man ju ta hela dagen ledigt. |
| Skrivet av: | Emma [2006-09-13 12:35] | |
|
 |
| Mig spelar det ingen roll när vi åker. |
| Skrivet av: | Groth [2006-09-13 11:21] | |
|
 |
| Iva> jag åker gärna tidigare |
| Skrivet av: | iva [2006-09-13 11:06] | |
|
 |
| lördagsbilen>> ska vi åka den där tiden? |
| Skrivet av: | Peiza [2006-09-13 8:49] | |
|
 |
| stefan och Löken>> Jag åker gärna på eftermiddagen vid fyra-fem. |
| Skrivet av: | Löken [2006-09-13 7:34] | |
|
 |
| Stefan>>För mig passar det bra med Karlslund kl. 12.00. |
| Skrivet av: | stefan [2006-09-13 7:16] | |
|
 |
| Fredagsbilen>>Ska vi åka den där tiden? |
| Skrivet av: | djN [2006-09-12 22:21] | |
|
 |
Stefan >> Bra .. Någon i torsdagsbilen som kan tänka sig att hämta den ? |
| Skrivet av: | stefan [2006-09-12 22:20] | |
|
 |
| Jag kan hämta bil på fredag |
| Skrivet av: | djN [2006-09-12 21:56] | |
|
 |
| Axel hämtar lördagsbilen |
| Skrivet av: | djN [2006-09-12 21:45] | |
|
 |
Emma åker med på lördag. Ni får sitta lite trångt. Groth >> kan du tänka dig att hämta hyrbilen innan kl 17 på fredag? |
| Skrivet av: | djN [2006-09-12 20:58] | |
|
 |
Groth >> Tolkade det som om du skulle ner och springa på en relevant karta och trodde att du ville göra det under lördagen.
Emma >> Funkar det att du åker på fredag istället? Alternativet är att ni sitter lite trångt i lördagsbilen. |
| Skrivet av: | Groth [2006-09-12 17:10] | |
|
 |
| Jag ska inte åka på fredag utan på lördag |
| Skrivet av: | djN [2006-09-12 16:47] | |
|
 |
| Hoppas alla blir nöjda med avresetiderna. Om inte så får ni höra av er. Mer info om logi o mat kommer snart. |
| Skrivet av: | djN [2006-09-12 16:47] | |
|
 |
| Sara >> Det finns platser till dig o din kompis hem. Men hur nära Eksjö ni kommer vet jag inte. Det får du göra upp med de som åker ner. Mitt förslag är att du så tidigt som möjligt under torsdagen eller fredagen frågar de som kör bilarna om de har möjlighet att åka över Eksjö hem. De är säkert inte omöjliga. Hur som helst kommer ni i alla fall till Jönköping. |
| Skrivet av: | iva [2006-09-12 16:22] | |
|
 |
| erik>> ja, jag förstår. uttryckte mig kanske lite klantigt, menade att jag själv inte vill göra det om jag får välja. |
| Skrivet av: | Axel [2006-09-11 13:08] | |
|
 |
| Vill åka med på lördagen, ej för sent. |
|
 |
| Angående resa så upptäckte jag att jag visst springer medeldistansen (vilken koll man har...), och åker därmed hellre ner på torsdag än på lördag. Vi kan ta bil om det behövs. |
| Skrivet av: | Groth [2006-09-10 22:36] | |
|
 |
| Iva> nja, kartan är omgjord 2004 och det är alltid nyttigt att titta lite i terrängen eftersom många är ovana vid terrängtypen. |
| Skrivet av: | Löken [2006-09-10 22:16] | |
|
 |
Jag är oxå intresserad av att åka ner på fredag för att se lördagens finaler och springa publiktävlingen. Men jag är flexibel... Sätt mig i ngn bil ner så är jag nöjd sen... Vi hörs.. |
| Skrivet av: | Iva [2006-09-10 11:08] | |
|
 |
jag vill åka på lördag, kanske hinna jogga på kvällen men inget måste. ointresserad av karta, tycker det är för sent att lära sig terrängen på lördag på en karta som är 10 år gammal gammal. finns det gamla kartor över tävlingsterrängen att titta på? |
| Skrivet av: | Garpen [2006-09-08 19:52] | |
|
 |
Kommer att åka ner redan på tisdag, men behöver boende från kort kvalet (fredag) till Stafetten. PÅ återresan skulle jag vilja komma så nära Eksjö (eller Jönköping eller något), skulle desutom om det finns möjlighet vilja ha med en annan resande samma väg tillbaka, om det finns plats... |
| Skrivet av: | stefan [2006-09-08 14:53] | |
|
 |
| Jag är flexibel i resandet, kan tänka mig att åka fredag också. |
| Skrivet av: | Peiza [2006-09-08 11:48] | |
|
 |
| Jag skulle tycka det vore trevligt och åka ner på fredagen för att sen se lördagens medelfinal på plats och springa publiktävlingen efteråt. |
| Skrivet av: | Groth [2006-09-07 16:31] | |
|
 |
Jag tror det vore en lysande ide om vi luskade rätt på om det finns några kartor i närheten av login så vi kunde få lite känsla för terrängen, är det bara 4 mil till TC blir det ju ganska likt. Vad tycker ni?
|
| Skrivet av: | djN [2006-09-07 15:34] | |
|
 |
| Pontus >> Ok. Tar med det i beräkningarna. |
| Skrivet av: | Pontus [2006-09-07 15:03] | |
|
 |
| djN>> Åker egen bil. Har egen logi. Har dock plats för tre personer hem, då resten av familjen stannar kvar några dagar nere hos mormor & morfar. |
| Skrivet av: | djN [2006-09-07 9:42] | |
|
 |
Bra att ni skriver när ni vill åka. Vi får se hur vi sätter ihop bilarna.
Pontus >> Innebär det att du inte ska sova med klubben natten till söndag? åker du egen bil ? |
| Skrivet av: | Pontan [2006-09-06 22:08] | |
|
 |
| Ett mysigt ställe. Ni kommer att passera min logi hos Malins föräldrar i vilshult på vägen till stafetten. |
| Skrivet av: | Löken [2006-09-06 19:57] | |
|
 |
Det låter som ett perfekt förslag, tidigt på lördag morgon alltså... Om jag blir uttagen förstås... |
|
 |
| Har ungefär samma önskemål som Groth. |
| Skrivet av: | Groth [2006-09-06 17:31] | |
|
 |
| Boendet ser ju kanon ut, bra jobbat! Vad gäller resandet skulle jag vilja åka på lördagen men ganska tidigt så man inte bara kommer ner och lägger sig. |
[Tillbaka]
|