|
Joakim Lindholm byter till KFUM
| 2006-08-05 19:26 |
Lagom till det att höstsäsongen ska dra igång har Joakim Lindholm valt att lämna sin tidigare klubb OK Hällen för att fortsätta sin karriär i KFUM Örebros orange/blå/vita färger.
Att sistaårs junioren Jocke nu väljer att lämna sin moderklubb beror till stor del på hans studier vid Universitetet där han studerar ekonomi och har i skrivande stund 3 år kvar på utbildningen. Förhoppningsvis kommer inte pluggandet att ta upp all hans tid utan att det ska finnas en hel del tid kvar till träning. Att han har kapacitet att springa fort och rätt vittnar bla den fina 7:e plats om som han sprang till sig vid en junior SM-budkavle för ett par år sedan (exakt vilket år det var minns inte riktigt Jocke). Förhoppningsvis kommer han att bättra på den placeringen ett par snäpp i sin nya klubb.
Att vi nu får en ny Stigtomtafostrad löpare till oss gör förlusten av Per och Sara Öberg lättare att bära.
Vi i KFUM Örebro orientering hälsar Jocke varmt välkommen till oss.
|
Kommentarer
| 2 inlägg hittills |
| Skrivet av: | Pionhed [2006-08-07 13:29] | |
|
 |
| Rackarns roligt! Välkommen! |
| Skrivet av: | gurra [2006-08-07 10:57] | |
|
 |
| sweet! |
[Tillbaka]
|