INLOGGNING

Namn:
Lösenord:
Spara lösenord
 

INNEHÅLL
Adresser
Arrangemang
Elit
Kalltjärn
Kartor
KFUM-pladder
Klubbstuga
Länkar
Månadsprogram
Om KFUM Orientering
Tjejpladdret
Ungdomssidan

INTERNT
Arkivet
Ny medlem? Skaffa login!
Statistik
Styrelse & kommittéer
Ullmax

AKTUELLT
Stugvärdar 2026
Avlysning Skjutfältet
Eventor - Anmälan
KLUBBANMÄLAN (Eventor)
Naturpasset

SPONSORER







 
Jukola träning (Garpenlundsmästerskapet) 13 juni 2006-06-06 09:58 

Här är en inbjudan till ett garanterat roligt och jobbigt arrangemang. Tävlingen öppen f o m drivna HD14, karta gamla Uggleberget, helt nyreviderad, skall användas till nästa års "Vårpaket" En klass, terrängen måttlig till stark kuperad. Alla springer en bana på 3,950 km, sedan beror det på ålder o kön hur mycket mer man får springa. Ni som sprungit Marielundsmästerskapet känner igen tävlingen.

När startskottet smäller springer de i D55 o uppåt direkt ut på banan medan de övriga skall ta från 1 till 9 kontroller före den gemensamma banan (a 400 m). Mellan varje kontroll skall de tillbaka till startpunkten o stämpla, dessa kontroller får man ta i vilken ordning man vill, först i mål på den avslutande banan är segrare. T ex Birgitta Arlebo går direkt ut på banan medan Oskar måste först ta 9 kontroller x 400 m (3,6 km) innan den gemensamma banan. Springer Birgitta på 13 min/km måste Oskar springa på 6,82 för att hinna före imål.
Här nedan ser ni hur många kontroller ni har i handikapp. Men OBS alla som är rankade får ta en kontroll extra mot vanlig klass.
9 kontroller (3,6 km)
8 kontroller H21 (3,2km)
7 kontroller H35, H20 (2,8 km)
6 kontroller H40, H18 (2,4 km)
5 kontroller H45, H50, H16, D21 (2,0 km)
4 kontroller H55, H14, D20, D35 (1,6 km)
3 kontroller H60, D18, D40 (1,2 km)
2 kontroller H65, D16, D45 (0,8 km)
1 kontroll D14, D50 (0,4 km)
D55 o uppåt inga kontroller
Rankade personer ökar med en kontroll
Pris till segraren.
Gemensam start omkring 18.15 Stämpling=stiftklämma
TC=Åk till Närkes Kil fortsätt mot Mogetorp (1km) åk in mot Hallskogsvallen (skärm) därefter 2,5 - 3 km fler skärmar. Åk gärna ihop ont om parkering avfärd från Karlslund 17.40 (jag är ej där) eller vid parkeringen 18. Avstånd parkering TC 400 m.
Skulle behöva hjälp av någon att sätta ut några kontroller före samt plocka in efteråt. Anmäl er här så jag vet ungefär hur många kartor jag skall trycka.




Skrivet av:

C-G Garpenlund
Skriv ut den här nyheten
Länka till nyheten: https://www.ol.kfumorebro.se/ol/?page=shownews.asp?id=1688


  [Tillbaka

Kommentarer 40 inlägg hittills
 Skriv en kommentar till den här nyheten

Skrivet av: Brynäs [2006-06-12 20:49]
Hinns ena anmälan mä?

Skrivet av: Anders [2006-06-12 16:19]
Charlotte vill gärna springa också

Skrivet av: Hempa [2006-06-12 14:30]
Linda kommer också!

Skrivet av: sara.ö [2006-06-12 13:19]
Jag kommer.

Skrivet av: Christina [2006-06-11 22:34]
Jag kommer.

Skrivet av: beh [2006-06-11 21:00]
Kommer!!

Skrivet av: lovisa [2006-06-11 17:36]
jag kommer :)

Skrivet av: Jake [2006-06-11 17:20]
Jag kommer!

Skrivet av: Balken [2006-06-11 16:52]
Jag kommer

Skrivet av: fimpen [2006-06-11 10:26]
Jag kommer!

Skrivet av: Sjögren [2006-06-10 22:34]
Jag kommer och springer

Skrivet av: kristin c [2006-06-10 19:00]
jag kommer

Skrivet av: Emma [2006-06-10 18:23]
Jag kommer

Skrivet av: gurra [2006-06-10 16:37]
önskar jag kunde vara med men min högra fot är fortfarande ägare av en svullnad stor som en studsboll ...

Skrivet av: Victoria [2006-06-10 15:22]
jag kommer! :)

Skrivet av: Löwis [2006-06-10 14:55]
Jag kommer!

Skrivet av: Björne [2006-06-10 12:11]
Jag vill vara med!!!

Skrivet av: C-G Garpenlund [2006-06-10 11:41]
16 av 44 st av Jukolas löpare är anm. till tisdagens träning, som är den sista inför den "stora tävlingen". Är resten redan i så bra form att de inte behöver träna när vi arrangerar Jukolaträning. Än går det att anm. sig på hemsidan eftersom kartorna ännu inte är tryckta.

Skrivet av: stina [2006-06-09 19:57]
jag kommer

Skrivet av: stefan [2006-06-09 11:36]
Jag ska till Torsby på tisdagen och kommer inte kunna hjälpa till med utsättning då jag inte vet när jag kommer hem. Hoppas hinna hem till träningen!

Skrivet av: Nils-Olov [2006-06-09 7:05]
Jag kommer!

Skrivet av: Hempa [2006-06-08 9:39]
Jag kommer!

Skrivet av: Patrik [2006-06-08 7:36]
Kommer inte, kom på att det är på tisdag vi skulle ha grillkväll med jobbet.

Skrivet av: Calle [2006-06-07 20:46]
Jag kommer.

Skrivet av: H-G [2006-06-07 20:36]
Hinner jag , så kommer jag.

Skrivet av: Sus [2006-06-07 19:53]
Jag kommer gärna!

Skrivet av: Lill-garpen [2006-06-07 15:09]
Jag kommer

Skrivet av: Axel [2006-06-07 13:34]
Siktar på att komma.

Skrivet av: Kajsa [2006-06-07 13:18]
Jag hoppas att jag kommer.

Skrivet av: Anders [2006-06-07 10:55]
Jag kommer...

Skrivet av: Öberg [2006-06-07 10:19]
Jag kommer. Kan säkert ta in några kontroller.

Skrivet av: C-G Garpenlund [2006-06-07 8:09]
Bra Stefan. Vi träffas 100 m V Harsprånget längs vägen Hallskogsvallen - Klockhammar kl 16,30 på tisdag. Jag tar med matreial.

Skrivet av: stefan [2006-06-07 7:18]
Jag kommer. Kan vara där från 16:30 och hjälpa till med utsättning.

Skrivet av: da Silva [2006-06-06 22:36]
Oskar och Kristin kommer.

Skrivet av: Kattis [2006-06-06 20:58]
Jag kommer!

Skrivet av: Roland Fjellström [2006-06-06 20:58]
Jag och Frida kommer och springer tillsammans. Vi tar gärna en karta var.

Skrivet av: Tommy [2006-06-06 20:31]
Jag kommer.

Skrivet av: Garpen [2006-06-06 19:19]
Jag kommer, och e med på mitt eget namns mästerskap!

Skrivet av: birgitta a [2006-06-06 12:02]
Jag kommer.

Skrivet av: Patrik [2006-06-06 10:22]
Låter kul, jag kommer!



[Tillbaka]