|
Älgens b.b i Ånnaboda Måndag 5/6 18.00
| 2006-06-04 23:23 |
Hej! Tänkte ge lite info inför morgondagens träning. Älgens Backbana i Ånnaboda, allrrright =) Antal höjdmeter ca 500! Medtag karta imorgon för bangenomgång, vet att det finns en karta som visar hela banan, men jag kombinerar Dammen-Öst med Ånnaboda-Öst.
Nedan kommer en beskrivning av löpsträckan och om ni vill kan ni på en karta över ånnaboda/storstenshöjden försöka leta igenom hur ni tror banan ser ut :). Facit kommer imorgon! (Banan börjar på kartan Dammen öst)
Sträckning: Start: Slinga 1 Ånnaboda omkl rum-Skidstadion-Storstenshöjdsvägen/elljusspår-Norra backens parkering-Norra backen upp-Storstenen-Småstig mot Ånnabosjön-Vänster förbi gölen-Vändplan-Stig upp på höjden i igenväxta backen-Ner i gamla backen (kraftledning)-Stor stig-Foten av södra backen-Liftgatan upp-Storstenen-Rallypublikstigen-Korsa Storstenshöjdsvägen-(kort skogslinga)-Storstenshöjdsvägen igen tillbaka till främjandestugan i Ånnaboda-Omklädningsrummen
Slinga2 (Ånnaboda Öst) Ånnaboda-GIFstugan-Foten matsa slalombacke-backen upp-GIFstugan-Foten av SM banan-Stor stig till utsikten-Fotbollsplanerna-MÅL Omklädningsrummen!
|
Kommentarer
| 6 inlägg hittills |
| Skrivet av: | fimpen [2006-06-06 22:15] | |
|
 |
| Låter som en bra idé! Då kanske t o m jag kan börja röra på mig! För kul verkar det! |
| Skrivet av: | stefan [2006-06-06 9:50] | |
|
 |
| Detta kanske skulle vara stående måndagsträning :) |
| Skrivet av: | Ari [2006-06-05 16:52] | |
|
 |
| Låter kul! Men jag får vänta till ihöst med att roa mig med den här typen av verksamhet. Har precis joggat två varv rut stora holmen:0.5 meter stigning.....du får lova och köra det här även i höst! |
| Skrivet av: | iva [2006-06-05 16:15] | |
|
 |
| hoppas jag får lite tjejsällskap! ;) |
| Skrivet av: | Feenie [2006-06-05 8:43] | |
|
 |
| Låter skoj, men mina ben är lite sega, så jag dyker inte upp. Jag hoppas att du kör den här träningen någon mer gång i sommar!! |
| Skrivet av: | fimpen [2006-06-05 6:17] | |
|
 |
| Härligt, kommer tyvärr inte ikväll, men i höst med lite mer träning så ska det bli kul att löpa lite backe! |
[Tillbaka]
|