|
Reviderad Ekersmon 7
| 2006-05-23 13:12 |
Det är 1-2 år till innan det är dags att revidera hela Ekersmon 7 (från vattendammarna och norrut på Karlslundåsen). Men eftersom det hänt mycket där senaste tiden har jag gjort en punktrevidering av kartan.
Det som är nytt är 3 pumphus med vägar, fortsättning på den 25 m breda vattenledningsgatan längre norrut. Samt en större skogsgallring i det NÖ hörnet av kartan. Om ni skall lägga träningar på den kartan var då ute i tid så att ni skriver ut den nya Ekersmon 7
|
Kommentarer
| 4 inlägg hittills |
| Skrivet av: | stefan [2006-05-24 15:42] | |
|
 |
| gissade att det var något sådant, felen på kartan vet jag om :). |
|
 |
Vidare måste kartorna till nästa års 4 dagars (Kristi himmelsf helg) i Klockhammar nästa år revideras och nyritas. Jag lägger just det sista på Ugglebergskartan som jag har åtagit mig att rita om samt lägga en kortdistans på. Hur nyritningen/revideringen vid Alfernas klubbstuga o revideringen av hela klockhammardatabasen skall göras är inte klart ännu. Tidsåtgången av revideringen av Ekersmon var 3 timmar, medan projektet i Klockhammar-Uggleberget ligger på en 3-400 timmar så jag tror att den revideringen fanns det utrymme för. Jag har hört en del rykten om ett ev. SM i trakterna av Skärmarboda, så den som lever får se. |
|
 |
| Den kartan går inte att revidera det måste till nytt grundmaterial. Om du bara viste hur mycket det fuskades för att få ihop den kartan skulle du knapp vilja springa på den. (Vi var 5 st som ritade den). |
| Skrivet av: | stefan [2006-05-24 7:35] | |
|
 |
Bra att veta! Vore det inte roligare/nyttigare att rita om skärmarboda? Eller är det inte någon karta som vi räknar med att använda i framtiden? |
[Tillbaka]
|