INLOGGNING

Namn:
Lösenord:
Spara lösenord
 

INNEHÅLL
Adresser
Arrangemang
Elit
Kalltjärn
Kartor
KFUM-pladder
Klubbstuga
Länkar
Månadsprogram
Om KFUM Orientering
Tjejpladdret
Ungdomssidan

INTERNT
Arkivet
Ny medlem? Skaffa login!
Statistik
Styrelse & kommittéer
Ullmax

AKTUELLT
Stugvärdar 2026
Avlysning Skjutfältet
Eventor - Anmälan
KLUBBANMÄLAN (Eventor)
Naturpasset

SPONSORER







 
Vårruset, tisdag 16 maj (ANMÄLAN) 2006-05-10 13:35 

Som de senaste åren har vi en överenskommelse med friidrotten att vi ska ställa upp och bemanna ett antal funktioner före, under och efter Vårruset. Totalt kommer vi behöva göra nästan 100 arbetspass om ca 2 timmar, vilket innebär att vi måste räkna med att alla i klubben som är någorlunda aktiva ställer upp och gör helst två eller åtminstone ett arbetspass under några timmar den kvällen.

Genom att gå in på anmälningssidan (se länk nedan) kan du göra dina (din) anmälningar (eller anmälan) till Vårrusets arbetspass. Vi kunde förra året inte på långt när moblisera bortåt 100 personer så vi måste förlita oss på att många kan tänka sig att göra två pass.

De som tar ett tidigt parkeringspass hinner utan vidare upp på stan för att bemanna en busshållplats och alla som varit vid parkeringen kan tidsmässigt även vara med vid prisutdelningen.

Det är framför allt utdelningen av frukt och matpaket direkt efter målet (prisutdelningen) som kräver mycket folk och där kan även alla ungdomar från 10 år och uppåt göra en insats.

Viktiga poster som vi absolut måste bemanna är

A) 7 busshållplatser längs löpvägen mellan ca 18.45 och ca 21.15, så att ingen missar sin buss och måste på Vårrusets bekostnad åka taxi. Var och en av dessa 12 poster kan vid behov delas på två halvor.

B) 5 vägbockar på några strategiska ställen så att framför allt inte långtradare kör in mot tävlingsområdet och sedan tvingas att vända pga avspärrningar, kör över bron i Glommans förlängning eller kör under viadukten i Gustavsviksvägens föärlängning. Här är det tänkt att man står två och två eller delar på passet efter överenskommelse.

Den som inte noterat sig på något pass eller gjort en "kan ej" notering senast söndagen den 14 maj kommer att bli kontaktad med en enträgen uppmaning att ställa upp. Betänk att vårt arbete ger klubben ca 17 000 kr för lite drygt 4 timmars arbete eller ca 80 kr/arbetstimme. Snabb anmälan ger störst möjlighet att välja arbetsuppgift!


ANMÄLAN >>>


Skrivet av:

Lars Arlebo
Skriv ut den här nyheten
Länka till nyheten: https://www.ol.kfumorebro.se/ol/?page=shownews.asp?id=1647


  [Tillbaka

Kommentarer 3 inlägg hittills
 Skriv en kommentar till den här nyheten

Skrivet av: marie jönsson [2006-05-15 9:36]
Jag har anmält att jag kan vara prisutdelare mellan 19.15 och 20.30. Är det bara att dyka upp vid Gustavsvik och

Skrivet av: Ing-Marie Hugosson [2006-05-12 16:01]
Jag har redan blivit tilldelad en plats i målet. Det var någon som kontaktade oss direkt per telefon från VårRuskomittén och sen fick jag ett e-mail om att jag ska vara i målet senast kl 18.00.

Skrivet av: Nils-olov [2006-05-10 17:22]
Det blev konstigt när jag anmälde mig. Kommer till G-vik mellan 16-16.30 och kollar infart till G-vik. Är kvar till ca 18.30 när gatorna stängs.
Passar busshållplatser vid Rådhuset-Apoteket från 18.45 och frammåt



[Tillbaka]