INLOGGNING

Namn:
Lösenord:
Spara lösenord
 

INNEHÅLL
Adresser
Arrangemang
Elit
Kalltjärn
Kartor
KFUM-pladder
Klubbstuga
Länkar
Månadsprogram
Om KFUM Orientering
Tjejpladdret
Ungdomssidan

INTERNT
Arkivet
Ny medlem? Skaffa login!
Statistik
Styrelse & kommittéer
Ullmax

AKTUELLT
Stugvärdar 2026
Avlysning Skjutfältet
Eventor - Anmälan
KLUBBANMÄLAN (Eventor)
Naturpasset

SPONSORER







 
Veteranlagen till VENLA & JUKOLA NYTT 2006-05-31 12:37 

Efter en hård dust där vi våndats mellan hopp och förtvivlan har äntligen lagen tagits ut till årets Finlands äventyr.
Dessutom verkar damlaget få extra konkurrens!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Missa inte söndagens möte!!!

Damlaget:
sträcka 1 c:a 5,8 km Birgitta Arlebo
sträcka 2 c:a 6,0 km Kajsa Källerus
sträcka 3 c:a 5,3 km Inger Nicolas
sträcka 4 c:a 7,9 km Kerstin Norman
alla sträckor på dagen

Herrlaget
sträcka 1 c:a 10,9 km Kenneth Vingåke Karlsson (ev)/natt/
sträcka 2 c:a 10,8 km I Widén (??)/natt/
sträcka 3 c:a 12,6 km Curt Ljungberg /natt/gyning
sträcka 4 c:a 7,9 km Nils Olov Åsman /gryning
sträcka 5 c:a 7,9 km Pekka Norman /dag/
sträcka 6 c:a 9,5 km Lasse Arlebo/dag/
sträcka 7 c:a 14,4 km Hans Göran Pettersson /dag/

Reserver: Ingemar Widén




Skrivet av:

Bo Magnusson
Skriv ut den här nyheten
Länka till nyheten: https://www.ol.kfumorebro.se/ol/?page=shownews.asp?id=1640


  [Tillbaka

Kommentarer 16 inlägg hittills
 Skriv en kommentar till den här nyheten

Skrivet av: Kenneth, VOK [2006-06-04 2:04]
fimpen>> Sugen på första?

Skrivet av: fimpen [2006-05-31 17:23]
BoRot>> Absolut!

Skrivet av: BoRot [2006-05-31 12:38]
Såg att Fimp o Hardt tillhörde reservenheten , har Ni båda lust att om Ni läser detta ta med utrustning för att förstärka Veteranerna??

Skrivet av: hansgöran [2006-05-20 0:32]
Skulle det vara så att vi inte får ett Gubblag till Jukola... står jag till förfogande att löpa i övriga lag , dock ej natt.

Skrivet av: H-G [2006-05-17 22:16]
Tråkigt med alla dessa återbud, hoppas att vi får ett Gubblag till Jukola...
Jag ställer med glädje upp på sista sträckan.

Skrivet av: frippe [2006-05-16 9:30]
Även jag måste tyvärr lämna återbud.

Skrivet av: Ari [2006-05-16 8:32]
Tjena!

Måste vara realistisk o konstatera att det inte kommer att gå springa om en månad:känns tråkigt, vilken höjdare det kommer att bli!

Så in med en frisk, stark, snabb, orienteringssäker ersättare. Som den storklubb vi är så har vi ju den fördelen att det i veteranleden finns en stor konkurrens:många äro manade men få äro kallade!

Angående hänga med som coach skulle jag vilja fundera ett par dagar, om möjligt:årerkommer!

Ari

Skrivet av: fimpen [2006-05-12 6:57]
Rolle>>> Kom igen, du kan ju vara coach iaf!!!!

Skrivet av: Roland Fjellström [2006-05-09 21:06]
BoRot>> Jag känner att jag inte räcker till riktigt ännu för att springa Jukkola så du får plocka in en reserv istället för mig. Återkommer gärna nästa år då jag förhoppningsvis hunnit lära mig mer.

Skrivet av: H-G [2006-05-06 17:14]
Ari >>> Tack för ditt smicker....men det är mina ögon som bestämmer...
på natt (det blir imma) o skulle det dessutom bli regn ... då är jag blind.
Ari... Förstå mig rätt, jag gillar natt-ol...men det är inte kul.. när man inte ser som man vill.

Skrivet av: Ari [2006-05-05 8:56]
BoRot>>>Är full av beundran för din fingertopskänsla! Du är i samma liga som Lars-Tommy, Svennis, Scolari, Wenger, Kari Arponen osv. Denna uppställning kommer att ge våra konkurrenter mkt att fundera på!

En liten fundering bara:då jag i år än inte lyckats få till ett löpsteg än så kanske det är en idé att toppa laget på första sträckan med Hans-Göran "Jag släpper aldrig täten" Pettersson? Nu vet jag att han inte är pigg på o köra natt. Men i detta läge är det dumt att ha mig på en förstasträcka (som det känns idag). Om det känns bättre snart så kör jag gärna den sträckan!

För övrigt hoppas jag att du ska med också!

Skrivet av: frippe [2006-05-05 8:36]
culin>> Räkna inte med bärhjalp av mig.
Det här för tankarna till uttrycket; lång natts färd mot dag.....

Skrivet av: culin [2006-05-05 8:27]
Som vissa säger: Tack för förtroendet! Hoppas att det finns hjälp att bära mig runt efter loppet.

Skrivet av: Nils-Olov [2006-05-04 23:11]
Tack för förtroendet! Börjar hårdtävlandet på lördag som träning inför Jukkola.

Skrivet av: fimpen [2006-05-04 23:04]
BoRot>>>Ska du själv med? Hoppades på det!

Skrivet av: Pecka [2006-05-04 21:22]
BoRoot>>Tack för förtroendet! Jag lägger mig i hårdträning (om det hjälprer)



[Tillbaka]