|
Hälsingland 25-28/5 - Vilka tar bil?
| 2006-05-19 10:36 |
Boende är nu bokat och klart för tävlingshelgen i Hälsingland. Vi seniorer kommer bo på Norsjögården som ligger 9km från Järvsö. Nu är det även dags att börja tänka på hur vi ska resa upp och vilka som tar bil.
Av oss 9 som ska bo på Norsjögården så ska 3st springa Borlängesprinten på torsdagen (Sjögren,Öberg,Stefan) och vi andra 6 (Patrik,Janne,Sara K,Emma A,Kristin J och Oskar) ska åka upp och springa Alftas medeldistans på torsdagen. Så antar att vi 9 ska fördela upp oss på 3 bilar, 2 som går till Alfa och en som går till Borlänge. Så vilka tar bil?
Boendet är bokat på Nordsjögården och gäller 3 nätter. Priset för detta är 300kr/natten och då ingår enligt värdinnan för Nordsgjögården en fin frukostbuffé.
Just nu är 9st aktuella för boendet (Janne, Sara K, Patrik, Oskar A, Sjögren, Öberg, Kristin J, Emma A och Stefan). Men vi har 4 rum till förfogande. 3 st dubbelrum och 1 för 5 personer, så är det någon mer som är sugen på Hälsingland så finns iaf möjlihet till logi. Jag antar det finns möjlighet för egen matlagning men för den lata och bekväme så serveras annars middag för 95kr i Nordsjögårdens restaurang.
http://www.nordsjogarden.com/
"Med egen strand och båtbrygga på södersluttningen vid Kalvsjön i Järvsöbygden ligger Nordsjögården. I denna vackra natur och lugna miljö kan du slappna av från vardagens stress.
Du kan göra upptäcktsfärder i omnejden, titta på Järvsös kulturella sevärdheter, eller bara njuta av naturens närhet. Efter en dag fylld av aktiviteter är det skönt att njuta av restaurangens läckerheter i hemtrevlig atmosfär
Egen badstrand med brygga och grillplats, båtar, flottar, tennisbana, fotbollsplan, fiske i Kalvsjön, egen sporthall, bastu, solarium, lappkåta med grillplats, vandringsleder, biljard, bordtennis, pimpelfiske och angling på isen är fritidsaktiviteter som vi kan erbjuda på Nordsjögården."
Ungdomarna med ledare kommer bo i husvagnar och tält på Voxna Camping.
|
Kommentarer
| 25 inlägg hittills |
| Skrivet av: | Öberg [2006-05-23 14:02] | |
|
 |
| Patrik--> Bra. Tack! Hälsenan är sådär men har förstört för mycket i förberedelsen. Satsar på att vara riktigt bra på jukola istället... |
| Skrivet av: | Patrik [2006-05-23 9:28] | |
|
 |
Öberg>> Nemen va tråkigt.Hälsenan som spökar el? Jag har ringt och avbokat din plats nu.
Tydligen fanns det inget kök att tillgå för egen matlagning,bara nån kokplatta uppe på vandrarhemmet.Men de har restaurang där vi ska bo,fast det ska helst förbokas nån dag innan. |
| Skrivet av: | Öberg [2006-05-23 8:39] | |
|
 |
| Patrik--> Jag åker inte med. Finns det möjlighet att avboka boendet tror du? |
| Skrivet av: | Patrik [2006-05-22 14:23] | |
|
 |
Vi kanske ska dela upp oss i "Kock lag" som ansvarar för middagen. Eller? förslag: Torsdag: Janne,Sara,Patrik (ska vi vänta in Borlänge sprintarna,eller äter ni på vägen) Fredag: Öberg,Peiza,Stefan Lördag: Oskar A,Kristin,Emma
Lunch kan vi äta på tävlingarna eller stanna till nånstans direkt efter. |
| Skrivet av: | Patrik [2006-05-22 9:53] | |
|
 |
| Nån som gillar att lira lite tennis/fotboll? Finns sådana möjligheter vid login. Jag kan tänka mig lattja lite och tar med mig 1 tennisrack och bollar ifall nån är sugen på att bolla lite. |
| Skrivet av: | stefan [2006-05-22 8:43] | |
|
 |
| Jag kan ta bil för oss som ska till Borlänge. Jag kan även fixa mycket billigt boende i Falun mellan Onsdag-Torsdag om vi inte vill åka så ruskigt tidigt på torsdagen. |
| Skrivet av: | stina [2006-05-21 15:12] | |
|
 |
| Om det finns plats vill jag gärna åka med i bilen till Borlänge! |
| Skrivet av: | Patrik [2006-05-19 11:06] | |
|
 |
Förslag på Alfta bilarna Bil 1: Patrik,Oskar A,Kristin J Bil 2: Sara K,Janne,Emma A |
| Skrivet av: | Sara K [2006-05-19 10:58] | |
|
 |
| Vi kan också ta bil till Alfta |
| Skrivet av: | Patrik [2006-05-19 10:37] | |
|
 |
| Jag kan ta bil |
| Skrivet av: | Patrik [2006-05-05 12:47] | |
|
 |
Har bekräftat bokningen nu på Nordsjögården.
Vi fick 3st dubbelrum och 1 stort rum med plats för 5 personer. |
| Skrivet av: | Öberg [2006-05-05 11:47] | |
|
 |
| Patrik>> Det blir bra! Bra jobbat! |
| Skrivet av: | Patrik [2006-05-05 11:25] | |
|
 |
Sara K>> Nu har jag. Hennes svar "det var väl då det var orientering,så tyvärr" =)
Turistbyrån som jag fick ett förslag att stämma av med har stängt idag fredag. Då kör vi på Nordsjörgården där jag preliminärbokat 3st 4-bäddsrum? Frukosbuffé lät ju fint och verkar vara naturskön omgivning med många faciliter på området =). |
| Skrivet av: | Sara K [2006-05-05 10:40] | |
|
 |
| Patrik: Jag kollade med Orbaden Spa & Konferens men där fanns bara dyrare lgh o hotellrum men fick tips om ett vandrarhem, Trollbo i Orbaden - tel0278-454 90. Orbaden ligger mellan Järvsö och Bollnäs, d v s även mellan Järvsö och Alfta. Har du ringt dem redan eller? |
| Skrivet av: | Öberg [2006-05-05 9:21] | |
|
 |
| Jag vill självklart också bo. Bor hellre dyrt än på ett fullbokat ställe....: ) |
| Skrivet av: | stefan [2006-05-04 22:29] | |
|
 |
| Patrik>>Fint ställe, inte gratis men är vi inte ute i tid så får vi väll bo fint och lite dyrare. |
| Skrivet av: | Patrik [2006-05-04 21:49] | |
|
 |
| 9 ställen kollade..svaret är FULLT,hehe! Ska testa turistbyrån imorgon och se om har nåt ytterliggare tips annars får det väl bli 300kr*3 inkl frukost. eller? |
| Skrivet av: | Patrik [2006-05-04 21:25] | |
|
 |
4e stället jag ringer till i Järvsö, inte lätt att få tag på. Är nån stor kör och sen orienterare som bokat upp "allt".
Har iaf premliminärbokat 3st 4-bädds rum på Nordsjögården, men där var priset 300kr/natt inklusive frukostbuffe per person, är det för dyrt??? De andra vandrarhem som jag ringt har legat på ca 160/natten utan frukost. Men å andra sidan är de fullbokade =)
Finns några ställen till jag kan ringa kolla. Men skulle besked angående detta imorgon.
http://www.nordsjogarden.com/ |
| Skrivet av: | Emma [2006-05-04 16:53] | |
|
 |
| Jag är intresserad |
|
 |
| Oskar och Kristin är intresserade. |
| Skrivet av: | C-G [2006-05-04 13:50] | |
|
 |
| Ungd. ligger inte på campingen i Järvsö utan på Voxna camping i närheten av Alfta, där de båda första tävlingarna går. |
| Skrivet av: | stefan [2006-05-04 9:59] | |
|
 |
| patrik>>jag var tydligen inte heller vaken.. |
| Skrivet av: | Patrik [2006-05-04 8:10] | |
|
 |
Patrik>> kl 7,14 var var inte jag uppe å skrev "Strålande initiativ". =)
|
| Skrivet av: | Patrik [2006-05-04 7:14] | |
|
 |
| Strålande initiativ. |
| Skrivet av: | Sjögren [2006-05-03 22:50] | |
|
 |
| Stabilt, jag är med! |
[Tillbaka]
|