INLOGGNING

Namn:
Lösenord:
Spara lösenord
 

INNEHÅLL
Adresser
Arrangemang
Elit
Kalltjärn
Kartor
KFUM-pladder
Klubbstuga
Länkar
Månadsprogram
Om KFUM Orientering
Tjejpladdret
Ungdomssidan

INTERNT
Arkivet
Ny medlem? Skaffa login!
Statistik
Styrelse & kommittéer
Ullmax

AKTUELLT
Stugvärdar 2026
Avlysning Skjutfältet
Eventor - Anmälan
KLUBBANMÄLAN (Eventor)
Naturpasset

SPONSORER







 
Träningsplanering 2006-04-03 11:04 

Då denna vår inte varit någon annan vår lik så har det stött på många problem för TG att få till träningar och EK att erbjuda bästa tänkbara upplägg inför 10Mila för att nämna en stor höjdpunkt.

Då vi haft svårt att planera något mer än att försöka vänta ut snön så kommer nu här en planering för de närmaste veckornas träning.

1 April:
Vi börjar med en riktigt nyttig fartträning, på lördagen så arrangerar IF Start startmilen. Plats GIH i Örebro, starttid är 13:00. Ett 10 km långt asfalstlopp i Almby. En tävling som passar bra in förberedelserna inför ett snabblöpt 10Mila.
Elitkommitten har bestämt att betala startavgiften för de som tävlar senior o junior klasser på OL-tävlingar. Vilkoret är att man tävlar för KFUM Örebro orientering, springer i klubbkläder och sponsorpannband. Du som vill springa anmäler det senast torsdag 30/3 på mail till Stefan. s_aronsson@hotmail.com

www.ifstart.se

4 April:
Budkavle träning i Arboga, flera olika banor men 7,5 km lång gafflad bana med gemensam start kl 18:00 gäller för juniorer och seniorer. Flera distriktsklubbar är inbjudan till denna träning som arrangeras av Arboga OK.
För att arboga ska kunna trycka rätt antal kartor så ni som vet att ní kommer skall anmäla er i kommentarsfältet nedan före Torsdag kväll.

OBS! Då starten är kl 18:00 och det är ca 2km till start från parkering så gäller det att vi är i tid. Avresa Karlslund 16:50 KOM i tid! Det kommer inte vara någon som leder oss till starten, det får vi fixa själva med kartan nedan.

Vägvisning (ca 2 km jogg från klubbstugan)

5 April Eliträning i Elitkommitens regi, start kl 18:00 se elitsidan för mera info,

6 April Keps-ol Karlslund.

7 April Natt-ol i Åsbro avresa Karlslund kl 19:00, Individuell start med tidtagning, anmälan kommentarsfältet. vi vill veta antalet kartor som ska tryckas. senast onsdag.

8 April Rally-OL

9 April Dag-ol, ev Åsbro avresa Karlslund kl 09:30 Alla välkommna, vi skulle dock vilja veta vilka som kommer så vi vet antalet kartor, anmälan i kommentarsfältet. senast onsdag.






Skrivet av:

Stefan Aronsson
Skriv ut den här nyheten
Länka till nyheten: https://www.ol.kfumorebro.se/ol/?page=shownews.asp?id=1593


  [Tillbaka

Kommentarer 23 inlägg hittills
 Skriv en kommentar till den här nyheten

Skrivet av: Öberg [2006-04-05 10:29]
Onsdag och Fredag. (Eventuellt Söndag).

Skrivet av: beh [2006-04-04 19:52]
Jag kommer onsdag och fredag.

Skrivet av: Snorkfröken [2006-04-04 18:21]
Mina två bröder vill springa i Åsbro 7 och 9 april.

Skrivet av: Patrik [2006-04-04 15:53]
Kommer onsdag och söndag..Måste jobba fre,lör.

Skrivet av: pontan [2006-04-04 9:35]
siktar på att delta både fredag och söndag.

Skrivet av: pettson [2006-04-04 8:29]
Jag är intresserad av a tt vara med den 9:e...

Skrivet av: stefan [2006-04-03 11:36]
Patrik>>Klart jag har det under kontroll... men vi flyttar tiden till 16:50 :)

Skrivet av: Patrik [2006-04-03 11:13]
Stefan>> Tror du verkligen 17,50 i Karslund räcker om starten i Arboga går kl 18,00? Jag tycker det verkar lite ont om tid, men du har säkert läget under kontroll =)

Skrivet av: Björne [2006-04-01 16:41]
Jag vill vara med på mötet och kanske Rally-OL

Skrivet av: Snorkfröken [2006-03-29 18:09]
Jag tänkte springa Start-milen

Skrivet av: Patrik [2006-03-29 12:25]
Ser att det är riktigt många vassa löpare föranmälda, Enhörna kommer med ett par heta löpare. Själv är man tilldelad nr 4, måste va seedat =)

Skrivet av: stefan [2006-03-29 11:08]
Holma>>Du är involverad..jag ringer dig.(försöker igen)

Skrivet av: Holma [2006-03-29 9:23]
Stefan>>> Jag siktar på EK:s träning den 5/4 samt lockas även av träningarna nere i Sydnärke på fedag 7/4 samt söndag 9/4. Hur har du/vi tänkt med kartor/banor till dessa träningar? Hör av dig om jag är involverad på ngt sätt....

Skrivet av: stefan [2006-03-28 22:55]
Enligt säkra källor så kommer det tufft motstånd från ett 10 tal löpare från SNO.

Skrivet av: C-G [2006-03-28 15:57]
Christer vill springa klass 6 (P-19) 5 km

Skrivet av: Öberg [2006-03-28 15:29]
Är med i Arboga.

Skrivet av: Piraten [2006-03-28 9:51]
Jag vill vara med på samtliga träningarna, även Startmilen

Skrivet av: da Silva [2006-03-28 8:50]
Oskar är gärna med både på Startmilen och i Arboga.

Skrivet av: larshellstrandh [2006-03-28 8:34]
Det kommer dessutom att finnas en Rally-OL lördag 8 april, c:a 10 spec.sträckor ā c:a 1 km + lite transportsträckor (ngt kortare än senast) med utgångspunkt från klubbstugan. Tillsammans med våra ungdomar som extra bonus.

Skrivet av: Peiza [2006-03-28 8:27]
Räknar med att vara med på allt

Skrivet av: Calle [2006-03-28 7:37]
Jag skulle vilja vara med i Arboga..

Skrivet av: stefan [2006-03-27 23:20]
Jag springer Arboga, springer även startmilen.

Skrivet av: Patrik [2006-03-27 23:14]
Jag är anmäld sen tidigare med KFUM Örebro Orientering som klubb.

Springer gärna i Arboga nästa tisdag.



[Tillbaka]