INLOGGNING

Namn:
Lösenord:
Spara lösenord
 

INNEHÅLL
Adresser
Arrangemang
Elit
Kalltjärn
Kartor
KFUM-pladder
Klubbstuga
Länkar
Månadsprogram
Om KFUM Orientering
Tjejpladdret
Ungdomssidan

INTERNT
Arkivet
Ny medlem? Skaffa login!
Statistik
Styrelse & kommittéer
Ullmax

AKTUELLT
Stugvärdar 2026
Avlysning Skjutfältet
Eventor - Anmälan
KLUBBANMÄLAN (Eventor)
Naturpasset

SPONSORER







 
Peter Svedin till Örebro och KFUM 2006-03-02 14:31 

KFUM Örebro har få en bra förstärkning till herrtruppen. Peter Svedin, tidigare tävlande för OK Orion och OK Ravinen har bestämt sig för att tävla för oss.

Peter har nyligen flyttat till Örebro med fru Cissi och tre barn, från Karlskrona där han bott sen 1999. Han är ursprungligen från Stockholm och tävlade fram till säsongen 2000 för OK Ravinen då han bytte till OK Orion. Peter har under sina år i OK Orion varit en mycket bra budkavlelöpare, han har sprungit många förstasträckor och ofta växlat i täten. Han har bland annat en 4:eplats både på 10-MILA och SM-stafetten på meritlistan. Peters individuella meritlista som junior kan göras lång, Vi KFUM:are minns väl honom mest som "han som petade Albin" från JVM -94 där han placerade sig 8:a på klassiska distansen. Även som senior har han nått fina resultat. De bästa på senare är nog hans SM-resultat från 2002 då han blev 20:e på klassiska och 18:e på kortdistansen. (2:a i båda kvalen och på 1:a sträckan i stafetten). Elitsatsningen har under den senaste säsongen legat på is och Peter har träna och tävlat sparsamt, men nu känner han suget igen.

- Jag hoppas att jag kan ta en plats i 10-MILA-laget men då måste jag komma igång med träningen och tävlande på allvar igen.

Vi hälsar Peter välkommen till klubben och hoppas att han kommer igång med träningen!

Klicka på bilderna för att se dem i större format







Skrivet av:

Daniel Gustafsson
Skriv ut den här nyheten
Länka till nyheten: https://www.ol.kfumorebro.se/ol/?page=shownews.asp?id=1570


  [Tillbaka

Kommentarer 6 inlägg hittills
 Skriv en kommentar till den här nyheten

Skrivet av: Pontan [2006-03-06 9:24]
Skoj

Skrivet av: Groth - Brobakken [2006-03-03 9:22]
Varmt välkomna hälsar vi till hela familjen och katterna.

Skrivet av: Öberg [2006-03-02 18:10]
Skoj! Välkommen!

Skrivet av: Löken [2006-03-02 17:20]
Trevligt trevligt...

Skrivet av: stefan [2006-03-02 16:43]
Kul kul..nu tätnade det om plattserna ytterliggare. Då får man lägga på ett kol till när det gäller träningen.

Skrivet av: da Silva [2006-03-02 16:10]
Kul! Välkommen tillbaks.



[Tillbaka]