INLOGGNING

Namn:
Lösenord:
Spara lösenord
 

INNEHÅLL
Adresser
Arrangemang
Elit
Kalltjärn
Kartor
KFUM-pladder
Klubbstuga
Länkar
Månadsprogram
Om KFUM Orientering
Tjejpladdret
Ungdomssidan

INTERNT
Arkivet
Ny medlem? Skaffa login!
Statistik
Styrelse & kommittéer
Ullmax

AKTUELLT
Stugvärdar 2026
Avlysning Skjutfältet
Eventor - Anmälan
KLUBBANMÄLAN (Eventor)
Naturpasset

SPONSORER







 
13-20åringars ungdomsträning söndag 5/2 kl.10.00 2006-01-26 22:43 

13-20åringars ungdomsträning söndag 5/2 kl.10.00 samling i karlslund
anmälan ska ske senast 1/2 till peter johansson 070-2219302 eller lämna en kommentar nedan. vi ser helst att ni anmäler er klubbvis.

träning 5/2 ”nypjakt”


träningen den 5/2 kommer att vara från karlslunds motionscentral. p.g.a. det rådande snöläget har vi valt att genomföra en övning med gemensam start. det kommer att vara c:a 2km uppvärmning till start och c:a 1,5km från mål till motionscentralen. banans längd kommer att vara mellan c:a 4 – c:a 9km med ”specialgaffling” (se nedan).

”nypjakt”
träningen går till så att alla startar samtidigt på rak bana. efter en stund kommer man till en kontroll med ett okänt antal klädnypor. de som kommer först tar varsin klädnypa tills dessa är slut.
de som har tagit klädnypa får nu springa en extra sväng innan nästa kontroll (c:a 1km extra). de som kommer till kontrollen när klädnyporna är slut fortsätter på grundbanan. båda varianterna är inritade på kartan men det framgår tydligt vilken som är extrasvängen. efter ytterligare en stund kommer man till en ny kontroll med klädnypor och en ny extrasväng för de som då är först. sedan fortsätter det i samma stil hela vägen.

träningen kan ses som en fartfylld träningstävling med inslag av ”slump och ploj”. man kan efteråt räkna vem som har med sig flest klädnypor eller bara se vem som blir först i mål. kanske kan ett kombinerat poängsystem räknas ut….




Skrivet av:

Peter Johansson
Skriv ut den här nyheten
Länka till nyheten: https://www.ol.kfumorebro.se/ol/?page=shownews.asp?id=1553


  [Tillbaka

Kommentarer 14 inlägg hittills
 Skriv en kommentar till den här nyheten

Skrivet av: matte [2006-02-02 21:29]
fille kommer

Skrivet av: stina [2006-02-02 13:12]
Jag var visst inbokad som funktionär till wadköpingsloppet, så jag kommer inte

Skrivet av: Henry Vestergård [2006-02-02 6:26]
Östra Almby FK 5 st

Skrivet av: peter johansson [2006-02-01 21:39]
jakob kommer

Skrivet av: peter johansson [2006-02-01 21:38]
milan kommer med 5st

Skrivet av: Torbjörn Jansson [2006-02-01 21:02]
Från Garphyttan kommer Jonna Pahlm, Marcus Jansson, Charlotte Kung, Hanna Larsson och Therese Larsson med Torun Pahlm som ledare.
Torbjörn Jansson

Skrivet av: lovisa [2006-02-01 18:11]
ja kommer om något annat inte bestämms..men ja tror det iaf..

Skrivet av: peter johansson [2006-02-01 17:58]
hagaby kommer med 12st

Skrivet av: stina [2006-02-01 12:22]
jag kommer om jag blivit frisk

Skrivet av: matte [2006-02-01 7:03]
Jag kommer

Skrivet av: peter johansson [2006-01-31 7:17]
från almby kommer
Stefan Wedin och Malin Lundberg

Skrivet av: Christer [2006-01-30 21:58]
Ch kommer

Skrivet av: Kristin [2006-01-29 20:29]
Jag är också inresserad!!

Skrivet av: Victoria [2006-01-29 10:21]
Jag är intresserad!



[Tillbaka]