|
13-20åringars ungdomsträning söndag 5/2 kl.10.00
| 2006-01-26 22:43 |
13-20åringars ungdomsträning söndag 5/2 kl.10.00 samling i karlslund anmälan ska ske senast 1/2 till peter johansson 070-2219302 eller lämna en kommentar nedan. vi ser helst att ni anmäler er klubbvis.
träning 5/2 ”nypjakt”
träningen den 5/2 kommer att vara från karlslunds motionscentral. p.g.a. det rådande snöläget har vi valt att genomföra en övning med gemensam start. det kommer att vara c:a 2km uppvärmning till start och c:a 1,5km från mål till motionscentralen. banans längd kommer att vara mellan c:a 4 – c:a 9km med ”specialgaffling” (se nedan).
”nypjakt” träningen går till så att alla startar samtidigt på rak bana. efter en stund kommer man till en kontroll med ett okänt antal klädnypor. de som kommer först tar varsin klädnypa tills dessa är slut. de som har tagit klädnypa får nu springa en extra sväng innan nästa kontroll (c:a 1km extra). de som kommer till kontrollen när klädnyporna är slut fortsätter på grundbanan. båda varianterna är inritade på kartan men det framgår tydligt vilken som är extrasvängen. efter ytterligare en stund kommer man till en ny kontroll med klädnypor och en ny extrasväng för de som då är först. sedan fortsätter det i samma stil hela vägen.
träningen kan ses som en fartfylld träningstävling med inslag av ”slump och ploj”. man kan efteråt räkna vem som har med sig flest klädnypor eller bara se vem som blir först i mål. kanske kan ett kombinerat poängsystem räknas ut….
|
Kommentarer
| 14 inlägg hittills |
| Skrivet av: | matte [2006-02-02 21:29] | |
|
 |
| fille kommer |
| Skrivet av: | stina [2006-02-02 13:12] | |
|
 |
Jag var visst inbokad som funktionär till wadköpingsloppet, så jag kommer inte
|
|
 |
| Östra Almby FK 5 st |
| Skrivet av: | peter johansson [2006-02-01 21:39] | |
|
 |
| jakob kommer |
| Skrivet av: | peter johansson [2006-02-01 21:38] | |
|
 |
milan kommer med 5st
|
|
 |
Från Garphyttan kommer Jonna Pahlm, Marcus Jansson, Charlotte Kung, Hanna Larsson och Therese Larsson med Torun Pahlm som ledare. Torbjörn Jansson |
| Skrivet av: | lovisa [2006-02-01 18:11] | |
|
 |
| ja kommer om något annat inte bestämms..men ja tror det iaf.. |
| Skrivet av: | peter johansson [2006-02-01 17:58] | |
|
 |
| hagaby kommer med 12st |
| Skrivet av: | stina [2006-02-01 12:22] | |
|
 |
| jag kommer om jag blivit frisk |
| Skrivet av: | matte [2006-02-01 7:03] | |
|
 |
| Jag kommer |
|
 |
från almby kommer Stefan Wedin och Malin Lundberg |
| Skrivet av: | Christer [2006-01-30 21:58] | |
|
 |
| Ch kommer |
| Skrivet av: | Kristin [2006-01-29 20:29] | |
|
 |
| Jag är också inresserad!! |
|
 |
| Jag är intresserad! |
[Tillbaka]
|