|
100 Höjdare - Eller en lördagsdistans i Ånnaboda..
| 2005-12-07 21:33 |
Lördagens morgonpass kommer att gå i långdistansens tecken, som är vanligt under vinterhalvåret för att bygga upp kapillärerna i musklerna så att man orkar mer nästa säsong. Info finns här!
Träningen kommer att bestå av en juste småkuperad linje-ol med en liten twist. Där av namnet "100 Höjdare". Linje-ol går till på det viset att man följer en linje som är inritad på kartan där syftet är att man ska träna upp kartkontakten.
Twisten består av små slingor efter linjen som de snabbare kan springa för att samla upp klungan om det nu skulle vara så att det blir så kallade utbrytningar, som är något vanligare i cykelvärlden, eller för att förlänga passet.
Det kommer finnas tre olika varianter av linjedelen.
Korta: 8,1 km (med självklar möjlighet att korta av)
Mellan: 12 km
Långa: 15,3 km utan ev. slingor, 18,7 km med slingor
Träningen är alltså distans och tempot bör inte vara för högt.
För att det ska underlätta lite med träningsadministrationen anmäler man sig till träningen här nere i kommentarsfältet senast fredag kl. 20:00.
Ses på lördag!
|
Kommentarer
| 17 inlägg hittills |
|
 |
| kommer |
|
 |
| Dyker förhoppningsvis upp och joggar lite kort och lätt. |
| Skrivet av: | Skrållan [2005-12-09 19:15] | |
|
 |
| Kommer troligtvis |
| Skrivet av: | culin [2005-12-09 19:08] | |
|
 |
| Kommer. Tar med min fyrfotade vän som säger vov vov. Korta eller mellan... hrmmm svårt val. Tar mellan och kortar av den efter behov. |
| Skrivet av: | Viktoria S [2005-12-09 18:25] | |
|
 |
| kommer nog, i så fall den korta banan |
| Skrivet av: | Charlotte [2005-12-09 16:35] | |
|
 |
| Vill gärna ha en kortis! |
| Skrivet av: | fimpen [2005-12-08 17:00] | |
|
 |
| Kommer, korta tack! |
| Skrivet av: | beh [2005-12-08 16:20] | |
|
 |
| Långa tack. |
| Skrivet av: | beh [2005-12-08 16:19] | |
|
 |
| Kommer! |
| Skrivet av: | Anders [2005-12-08 14:54] | |
|
 |
| Kommer, antar att jag bör springa mellan ... |
| Skrivet av: | sara.b [2005-12-08 13:51] | |
|
 |
| Kommer, tar korta. |
| Skrivet av: | Öberg [2005-12-08 10:54] | |
|
 |
| kommer. Långa! |
| Skrivet av: | Piraten [2005-12-08 9:45] | |
|
 |
| Jag tar långa |
| Skrivet av: | dg [2005-12-08 9:15] | |
|
 |
| Kommer! |
| Skrivet av: | Balken [2005-12-08 8:53] | |
|
 |
I´ll be there. Bör väll springa långa.
|
| Skrivet av: | stefan [2005-12-07 22:52] | |
|
 |
| Jag kommer, tar även med mig Björn W. |
| Skrivet av: | Peiza [2005-12-07 22:06] | |
|
 |
| Långa! |
[Tillbaka]
|