INLOGGNING

Namn:
Lösenord:
Spara lösenord
 

INNEHÅLL
Adresser
Arrangemang
Elit
Kalltjärn
Kartor
KFUM-pladder
Klubbstuga
Länkar
Månadsprogram
Om KFUM Orientering
Tjejpladdret
Ungdomssidan

INTERNT
Arkivet
Ny medlem? Skaffa login!
Statistik
Styrelse & kommittéer
Ullmax

AKTUELLT
Stugvärdar 2026
Avlysning Skjutfältet
Eventor - Anmälan
KLUBBANMÄLAN (Eventor)
Naturpasset

SPONSORER







 
Dala-Dubbelns rese-information 2005-10-11 20:16 

kfum örebro ok och ölof´s ungdomskommitté hälsar
distriktets orienteringsungdomar välkomna till bussresan till


daladubbeln den 15 – 16 oktober


tre stora bussar kommer att ta oss till dalarna det är ca 155st ungdomar och ledare som ska följa med.

kfum örebro ok och ölof´s ungdomskommitté hälsar
distriktets orienteringsungdomar välkomna till bussresan till


daladubbeln den 15 – 16 oktober


tre stora bussar kommer att ta oss till dalarna det är ca 155st ungdomar och ledare som ska följa med. första starttid för lördagens tävling är klockan 11.00, som går i tansvallen i grycksbo. det är drygt 20 mil dit upp så vi måste åka rätt tidigt.
tidsschemat med cirka tider ser ut så här:



avresa från: hallsbergs station 06:00
kumla domusparkering 06:15
örebro fd. postterminalen 06:45
lindesberg vid restplatsen rv50 07:15

ankomst tansvallen i grycksbo. 09:45-10:15


resvägen blir raka spåret dvs. rv 50 till falun rv 80. nv mot grycksbo ca 1,5 mil från falun


medtag varma kläder
fältlunchkuponger får ni av era klubbledare (gäller laxå).


vi kommer att bo på sunnbornskola på hårt underlag ,som ligger 10 km från falun.
på kvällen åker vi till någon pizzeria eller kinarestaurang eller hamburgare restaurang i falun.


på söndagsmorgon äter vi frukost på sunnbornskola. första start på söndagen är kl 09.00


avfärd från tansvallen i grycksbo snarast efter tävlingen vilket brukar bli någon gång mellan 13:30 och 14.00. på vägen hem stannar vi i ludvika vid mc donalds.
vi brukar vara åter i örebro strax före klockan 18.00 och i hallsberg en halvtimme senare




välkomna till en trevlig resa och fina tävlingar.



ölof:s ungdomskommitté kfum örebro orientering
peter johansson




Skrivet av:

Peter Johansson
Skriv ut den här nyheten
Länka till nyheten: https://www.ol.kfumorebro.se/ol/?page=shownews.asp?id=1493


  [Tillbaka

Kommentarer 5 inlägg hittills
 Skriv en kommentar till den här nyheten

Skrivet av: peterjohansson [2005-10-13 22:34]
GUNNEL>> KOSTNAD FÖR RESAN ÄR 200KR OCH FÖR DET FÅR MAN BUSSRESAN FRUKOST OCH LOGI PÅ HÅRT UNDERLAG.
TA MED MATLÅDA TILL LÖRDAG LUNCH SEDAN ÄTER VI I FALUN PÅ KVÄLLEN SAMT I LUDVIKA PÅ HEMRESAN PÅ SÖNDAGEN DETTA STÅ VARJE PERSON FÖR SJÄLV

GLÖM INTE VARMA KLÄDER NU SKULLE KYLAN KOMMA TILL HELGEN
VI SES PÅ LÖRDAG MORGON VID STRAIKE PARKERINGEN (FD POSTTERMINALEN)

Skrivet av: gunnelost [2005-10-13 15:58]
Peter, kan du skriva lite om kostnader för övernattning och buss också eftersom jag inte har riktig koll på vilka av de yngre som ska med. Jag tror alla kollar här.

Skrivet av: peter [2005-10-13 15:45]
Fältlunchen på lördag är egen matsäk eller markan (finns faluburgare samt hamburgare).
Man skall medtaga liggunderlag/luftmadrass, kudde och sovsäck om du inte vill få ont.
Medtag pengar till middag på lördag som kommer vara på stan samt söndag lunch i Ludvika.
Kom i tid på lördag morgon.
M.V.H peter

Skrivet av: Stefan Risberg [2005-10-12 18:55]
Hur är det med fältlunchen. Ingår den för våra deltagare?.
Vad det gäller övernattningen bör man medtaga liggunderlag, kudde och sovsäck ?

Skrivet av: Gunnel [2005-10-11 20:24]
Våra yngre ungdomar som ska vara med för första gången undrar över kostnader. Betalar klubben eller betalar man själv uppehälle och mat?



[Tillbaka]