|
Karin får landslagschans!
| 2005-05-13 13:24 |
Nästa helg avgörs, i samband med Göteborgsvarvet, årets upplaga av "Nordic 10000m Challenge", det vill säga Nordiskt Mästerskap i löpning 10.000 meter. Karin Sennvall, här tävlande för IF Start, representerar Sverige.
Inklippt från www.friidrott.se:
"Sverige står som värd för årets upplaga av "Nordic 10000m Challenge" och tävlingen kommer att genomföras på Slottsskogsvallen i samband med att "Varvets" dryga 30.000 deltagare förvandlar hela Göteborg till en löpningsfestival.
Långlöpningsansvarige Ulf Friberg har nu nominerat den officiella svenska representationen (två deltagare per lopp) till årets "challenge": I det manliga loppet startar Oskar Käck (Hagen) och Fredrik Uhrbom (Spårvägen) i blågult och i det kvinnliga blir det debut i landslagsdräkt för Susanna Damm (Flemingsberg) och Karin Sennvall (Start)."
Vi önskar naturligtvis Karin lycka till!
Mer info om Nordic 10000m Challenge >>>
[Tillbaka]
|