INLOGGNING

Namn:
Lösenord:
Spara lösenord
 

INNEHÅLL
Adresser
Arrangemang
Elit
Kalltjärn
Kartor
KFUM-pladder
Klubbstuga
Länkar
Månadsprogram
Om KFUM Orientering
Tjejpladdret
Ungdomssidan

INTERNT
Arkivet
Ny medlem? Skaffa login!
Statistik
Styrelse & kommittéer
Ullmax

AKTUELLT
Stugvärdar 2026
Avlysning Skjutfältet
Eventor - Anmälan
KLUBBANMÄLAN (Eventor)
Naturpasset

SPONSORER







 
Jukola -05 2005-05-13 10:33 

Det har framförts önskemål om att till årets Jukola- och Venlakavle åka färja till Helsingfors i stället för Åbo som vi bokat till på resebyrån. Ingemar har hört sig för hos resebyrån om att ändra beställningen enligt önskemålen.
Det gick bra, så nu är det beställt Stockholm - Helsingfors t. o. r. Ett preliminärt schema för Jukola-helgen ser då ut så här:

Avresa vid 13-tiden fredagen den 17/6 från Örebro.
Färjan Silja Symphony avgår från Värtahamnen kl. 17:00
Buffémiddag är beställt på båten. Vi vet ännu inte om det är 1:a eller 2:a sittningen.

Ankomst till Helsingfors kl. 09:30 finsk tid (08:30 svensk tid). Frukost intas på båten innan ankomst.
Avfärd mot tävlingen i Sippola med ankomst vid lunchtid.

Färjan Silja Serenade tillbaka till Stockholm avgår kl. 17:00 (finsk tid) på söndagen.
Ingen mat är beställd på återresan.
Ankomst till Stockholm måndag 20/6 kl. 09:30 svensk tid. Frukost intas på färjan innan ankomst.
Ankomst till Örebro vid lunchtid.

Under tävlingen kommer vi att bo i militärtält och i egna kupoltält. Maten löser man själv, antingen lagar man mat på spritkök eller köper den i markan. Tyvärr ska ju inte Björklund följa med så den ambulerande serveringen är inget alternativ i år.

Vi kommer att starta med 4 herrlag och 1,5 damlag. Det halva damlaget bildar ett kombinationslag med Almby IK som också åker med oss i bussen. Vad gäller herrlagen så saknar vi fortfarande en löpare för att vi ska ha 4 st kompletta lag. Om någon är intresserad av att åka med kontakta snarast Daniel. Först till kvarn…

Styrelsen har beslutat att var och en får stå för endast 700:- för detta.


Följande personer har en bokade plats på båten och i ett lag:

Malin Halldin
Anette Carlsson
Sara Öberg
Christina Larsson
Sara Garpenlund (?)
Josefin Gerdevåg
Nils-Olov Åsman (chaufför)
Ingemar Widén (coach)
Hans Göran Pettersson
Curt Ljungberg
Ari Hyvönen
Pontus Halldin
Stefan Aronsson
Daniel Gustafsson
Jan Johansson
Johan Gunnarsson
Per Öberg
Oskar Arlebo
Anders Kallin
Oskar Axelsson
Per Sjögren
Erik Harlén
Calle Olsson
Johan Lundmark
Per Jonhed
Martin Sedström
Marcus Hardt
Johan Ericsson
Per Janzon
Anders Pettersson
Per Eklöf
Gustav Groth
Björn Norman
Stefan Däpp




Skrivet av:

Daniel Gustafsson
Skriv ut den här nyheten
Länka till nyheten: https://www.ol.kfumorebro.se/ol/?page=shownews.asp?id=1361


  [Tillbaka

Kommentarer 14 inlägg hittills
 Skriv en kommentar till den här nyheten

Skrivet av: Groth [2005-05-15 13:58]
Peiza> ja, det vore ju en syn för gudarna...antagligen har jag för lite silikon och för mycket hjärna för att platsa...och efter några väl valda kommentarer till de begåvade deltagarna skulle man väl vara utröstad innan man hinner säga "Alsing verkar vara en kille med rätt värderingar om TV"...

Skrivet av: fimpen [2005-05-14 15:34]
Stabilt, ska bli kul, paxar en plats bredvid Oskar då jag lämnat över rodret till Åsman i år!!!

Skrivet av: Peiza [2005-05-14 15:20]
Groth>> Å tusan, är du intagen som en joker i BigBrother-huset. Det måste jag se!! :))


Nejdå, lycka till med barnafödandet!

Skrivet av: Groth [2005-05-14 9:28]
Vi lovar att heja på er från BB...

Skrivet av: stefan [2005-05-13 19:55]
djN>>Ja det är upp till honom att hinna i tid.

Skrivet av: da Silva [2005-05-13 18:42]
Ser ju hur bra ut som helst... Paxar en plats längst bak i bussen! :-)

Skrivet av: Löken [2005-05-13 18:19]
Ser fint ut :), jag är "på"...

Skrivet av: djN [2005-05-13 16:36]
stefan >> .. ikväll är det för sent

Skrivet av: Skistar [2005-05-13 14:40]
Damlaget >> Hanna är jättegärna reserv om det behövs en löpare. Tisaren har bara anmält 1 damlag för de tre juniorstjärnorna och "eventuellt en löpare från Storbritannien"...

Skrivet av: stefan [2005-05-13 12:38]
Jag har troligen fixat till så vi har 4 fulla herrlag lag nu. Om det inte redan är fullt. I så fall så har vi en reserv. Gissa vem.. Daniel han ringer dig i kväll.

Skrivet av: Patrik [2005-05-13 12:07]
F*n att man missar årets höjdare... Eftersom målet är svanjukola 2006 måste jukola 2005 utgå ur planeringen då det kostar flera dyrbara träningsdagar inför 2006.

kanske inte riktigt är anledning,men skulle kunna vara =)


Skrivet av: Janzon [2005-05-13 11:48]
Lysande! Blir kanonroligt, årets höjdpunkt... Carlberg >>> Då kommer du också nu då:)

Skrivet av: Pionhed [2005-05-13 11:01]
Instämmer! Kan bli en riktig kanonresa!

Skrivet av: Peiza [2005-05-13 10:58]
Vilket gäng! Riktigt bra jobbat med resan Widén!!



[Tillbaka]