Dryga 20-talet löpare dundrade på fredag eftermiddag iväg i snögloppet till Enköping och Bredsands vandrarhem, ett perfekt boende skulle det senare visa sig.
Direkt efter inkvartering beordrade lägrets "coach" (och ansvarig bland andra) Patrik oss att börja värma upp inför kvällen natt-OL. Mycket seriöst ordnat med startlista, sportident, färdiginritat osv... Undertecknad blev nog allt för nervös av allt detta varför startgärdet lämnades åt totalt fel håll och första kontrollen var dessutom, som ett flertal andra också märkte av, riktigt klurig. Sedan bar det av i de platta och diffusa markerna. Göthlin överraskade genom att hålla en fin och jämn fart och ledde länge i loppet innan vårt gode nyförvärv Öberg tog hem segertrofén. Efter snö, vind och kyla var det helt underbart att bli serverad kycklinggryta med hembakade semlor till efterätt, smack och mums.
Som om inte detta var nog fullföljde personalen på vandrarhemmet genom att bjuda oss på en lyxhotellfrukostbuffé på morgonkvisten. Efter en tids slappande bar det sedan iväg till Kunsängen och vi genomförde ett pass på 10-milas träningskartor, helt ok med en klar höjdpunkt av ett parti med fin hällmarksorientering. De flesta var ute rätt länge och kämpade bra, förutom några som gick in i väggen tidigt... Återigen såg arrangörerna till att energi intogs genom en fin lasagne (med pasta som utfyllnad...) och därefter togs fia-med-knuff-spelet fram för att bedriva tiden. Ett gäng grabbar som hänger över detta spelet med tävlingsnerverna på spänn är nog en rätt häftig syn...
Tjejerna körde träning (sling-OL) i ljus på eftermiddagen, några andra stack och köpte godis i mängder, och ett tredje gäng väntade in mörkret för att köra ett nytt natt-pass på slingorna, denna gången i utkanten av samhället Bro. Kallt, autobahn-spår, kanonterräng och hög fart! Älggryta på kvällen framför melodifestivalen var inte dumt efter det.
Söndagens pass i strålande sol var en kul parövning där det gällde att hålla koll på kartan hela tiden eftersom man bytte spårare när man som minst anade det. Fina slingor fanns också att slipa teknik på, men oj så jobbig snön var...så jobbig att det blev ett riktigt mastigt distanspass. På hemvägen försökte vi dessutom lyfta upp en bil som hamnat i diket men efter 2.15 räckte inte krafterna så långt.
Efter god lunch återstod bara för flertalet höjdpunkten, nämligen shopping i Patriks fars klädaffär! Rykten som redan nått Örebro säger att vissa oväntade shoppare förnyade hela sin garderob...
Tack alla inblandade för en lyckad helg!
Resultat från fredagen
-Resultat
-Sträcktider
-WinSplits Online |
| Klicka på bilderna för att se dem i större format
 Lyxfrukost
 Hård match (trötta spelare?)
 Seriös ansvarig koncentrerad...
 Shopping, shopping, shopping!
|