|
Måsenstafetten 2005 är flyttad till den 2 oktober
| 2005-03-12 17:40 |
Måsenstafetten 2005 är flyttad till söndagen den 2 oktober. Tävlingsledningen har, den 12 mars, beslutat att flytta måsenstafetten till i höst. detta har gjorts i samråd med Södermanlands OF.
"Vintervädret gjorde det omöjligt att genomföra tävlingen som planerat. natten till lördagen den 12 mars föll ytterligare snö och det var flera minusgrader. på tc var snödjupet 30-40 cm och i skogen var det omöjligt att springa. väderprognosen för tiden fram till tävlingen talar om fortsatt vinterväder.
Ni är välkomna till måsenstafetten i höst. Inbjudan till den tävlingen kommer i sommar.
Vänliga hälsningar
Lars Johnsson, OK Måsen"
söndagen den 5 juni 2005 arrangerar ok måsen en ungdomstävling i medeldistans i oxelösund. mer information
[Tillbaka]
|