INLOGGNING

Namn:
Lösenord:
Spara lösenord
 

INNEHÅLL
Adresser
Arrangemang
Elit
Kalltjärn
Kartor
KFUM-pladder
Klubbstuga
Länkar
Månadsprogram
Om KFUM Orientering
Tjejpladdret
Ungdomssidan

INTERNT
Arkivet
Ny medlem? Skaffa login!
Statistik
Styrelse & kommittéer
Ullmax

AKTUELLT
Stugvärdar 2026
Avlysning Skjutfältet
Eventor - Anmälan
KLUBBANMÄLAN (Eventor)
Naturpasset

SPONSORER







 
Per, Per, Per och nu IVA! 2005-02-07 23:03 

Iva Navratilova har nu bestämt sig för att byta klubb och dra på sig våra orange-blå-vita kläder. De flesta känner nog redan igen Iva, som har tävlat för Hagaby i flera år och även är vår gympaledare på fredagarna.

Förra året satsade Iva på VM i Västerås och lyckades ta en plats i det tjeckiska landslaget. Hon sprang medeldistansen där hon blev 26:a. Efter VM gick luften ur Iva, hon tappade motivationen och haft svårt att hitta inspiration till att träna. Hon har trivts bra i Hagaby men har saknat jämnåriga lagkamrater. Under vintern har tankar funnits på att helt sluta med orientering, men nu blir det en fortsättning i KFUM istället.

- Det känns roligt att vara med och konkurrera om platserna i ett bra budkavle lag, det ger mig förhoppningsvis motivationen tillbaka.

Någon ny VM satsning är det dock inte tal om.

- Nej, jag har inga tankar på att satsa mot landslaget igen, utan nu är målet att springa bra på budkavlar i första hand, men förhoppningsvis ska jag kunna knipa någon DM-medalj under året.

Det känns roligt att konstatera att konkurrensen om platserna i lagen även på damsidan börjar hårdna. Det leder förhoppningsvis till att alla damer kan höja sig ett snäpp till.

Även Iva har fått en elitprofil

Välkommen till KFUM!

Klicka på bilderna för att se dem i större format


Iva




Skrivet av:

Daniel Gustafsson
Skriv ut den här nyheten
Länka till nyheten: https://www.ol.kfumorebro.se/ol/?page=shownews.asp?id=1284


  [Tillbaka

Kommentarer 20 inlägg hittills
 Skriv en kommentar till den här nyheten

Skrivet av: Iva [2005-02-10 22:52]
alla>>TACK!! känns jätteroligt! funderar tom på att börja träna ;)
stefan>>ja... men säg inget
norrman´s>> :))

Skrivet av: janzon [2005-02-10 10:46]
Bra val du också.. Välkommen!

Skrivet av: saragarpenlund [2005-02-09 20:24]
Välkommen till klubben!

Skrivet av: Norman´s [2005-02-08 23:12]
Iva>>Ny jacka!?? Kul! Välkommen i klubben!

Skrivet av: Stoffe [2005-02-08 19:17]
Wow! välkommen

Skrivet av: gurra. [2005-02-08 18:07]
härliga tider! Välkommen!

Skrivet av: stefan [2005-02-08 13:47]
iva>>Kul.. var det **:n som gjorde det :)

Skrivet av: Öberg [2005-02-08 10:32]
Skoj! Nu kör vi hårt!

Skrivet av: HNord [2005-02-08 10:27]
Kul!! Välkomna både till Iva och Per. (Och Per och Per...)

Skrivet av: skistar [2005-02-08 10:15]
Kanon! Kör hårt Iva!

Skrivet av: diva [2005-02-08 10:11]
amen det var väl ett år försent änna... ;)

Skrivet av: da Silva [2005-02-08 10:07]
Kul, välkommen! Sätter lite press på herrlaget om vi ska vara bäst på Tiomila...

Skrivet av: fimpen [2005-02-08 9:34]
Fasen vad nice! Jättevälkommen!

Skrivet av: Axel [2005-02-08 8:11]
Kul! Välkommen!

Skrivet av: jennie [2005-02-08 8:01]
Vilken bra överraskning en vanlig tisdagsmorgon! Välkommen!

Skrivet av: Groth [2005-02-08 7:53]
Väldigt väldigt roligt!! Varmt välkommen!

Skrivet av: Pionhed [2005-02-08 7:03]
Gött! Kul!

Nu kommer bunkern att stanna i klubben ännu längre =)

Skrivet av: Peiza [2005-02-07 23:58]
Jättekul tycker jag med! Det behövs lite fler tjejer.

Skrivet av: Patrik [2005-02-07 23:44]
Kul med starka nyförvärv även på damsidan. Nu kan vi börja placeras oss riktigt riktigt bra på 25-manna också

Skrivet av: Feenie [2005-02-07 23:04]
Va skoj!!! Varmt välkommen till KFUM Iva!!!



[Tillbaka]