INLOGGNING

Namn:
Lösenord:
Spara lösenord
 

INNEHÅLL
Adresser
Arrangemang
Elit
Kalltjärn
Kartor
KFUM-pladder
Klubbstuga
Länkar
Månadsprogram
Om KFUM Orientering
Tjejpladdret
Ungdomssidan

INTERNT
Arkivet
Ny medlem? Skaffa login!
Statistik
Styrelse & kommittéer
Ullmax

AKTUELLT
Stugvärdar 2026
Avlysning Skjutfältet
Eventor - Anmälan
KLUBBANMÄLAN (Eventor)
Naturpasset

SPONSORER







 
En Per till! 2005-02-06 14:59 

Först bestämde sig Per Öberg för att tävla för KFUM, sen Per Eklöf och nu också Per JANZON.

Per Janzon är 23 år gammal och studerar till lärare i idrott och geografi på Örebro universitet. Han har bott i stan i 1,5 år nu och varit med på en del träningar med oss. Per kommer ursprungligen från Arboga där han började sin orienterings karriär. Som junior bytte han klubb till då hårdsatsande Norbergs OK. Som junior hade Per bra resultat, bla har han 5 st topp 10 placeringar på JSM, 6;a H 20 E 5-dagars 2001.

Det senaste året har Per satsat mer på löpning, med Stockolm Marathon som huvudmål. Tyvärr fick han en stressfraktur i foten under 2004 och fick vila under ett par månader. Nu har han siktet inställt på orientering igen och framför allt budkavlar.
- Mitt mål är att ta en plats i 1;a uppställningen på 10-mila och Jukola och prestera ett bra resultat.

Nu när även Per har bestämt sig för att tävla för oss betyder det att konkurrensen om platserna i vårens budkavlar blir stenhård. Vi i UK kommer att få mycket att fundera på. Man ska också veta vi kommer att få ett 2;a lag på 10-mila som kan placera sig ungefär som 1;a laget gjorde för 5-6 år sedan, dvs. runt 75;e plats.

Vi hälsar Per välkommen och önskar honom lycka till. Mer kan du läsa om honom på hans elitprofil.

Klicka på bilderna för att se dem i större format


Per Janzon




Skrivet av:

Daniel Gustafsson
Skriv ut den här nyheten
Länka till nyheten: https://www.ol.kfumorebro.se/ol/?page=shownews.asp?id=1282


  [Tillbaka

Kommentarer 15 inlägg hittills
 Skriv en kommentar till den här nyheten

Skrivet av: Garpen [2005-02-07 22:09]
Välkommen till klubben Per!

Skrivet av: Feenie [2005-02-07 21:28]
Välkommen Per!!

Skrivet av: diva [2005-02-07 18:16]
per k!!

Skrivet av: stefan [2005-02-07 15:55]
Nu hårdande det till om platserna ytterliggare, men välkommen är du!

Skrivet av: Groth [2005-02-07 12:14]
Per nr vad det nu är..> välkommen!!

Skrivet av: Patrik [2005-02-06 22:23]
Öberg>> Synd att Jonhed har tackat nej då

Skrivet av: Öberg [2005-02-06 21:20]
Skoj! Välkommen!

dg--> nu måste vi ha ett Per-lag på måsen.....

Skrivet av: Löken [2005-02-06 19:46]
Riktigt fint med fler starka kort till säsongen...
Välkommen.

Skrivet av: Pontus [2005-02-06 19:35]
Härligt>> Välkommen Per!

Skrivet av: fimpen [2005-02-06 18:25]
ytterligare en PJ! Välkommen Per!

Skrivet av: skistar [2005-02-06 18:14]
P Janzon >> Välkommen till KFUM!

Balken >> Vadå? Du kan få ta sista i Johanlaget med Haglund, Gunnarsson, Rydberg, Ericsson, Soovik och Jan Johan sson

Skrivet av: da Silva [2005-02-06 17:38]
Janzon>>> Välkommen!!

Skrivet av: Peiza [2005-02-06 16:18]
Ahh härligt Per!

Skrivet av: Patrik [2005-02-06 15:37]
Grymt skoj! Vilket Team vi börjar få!

Skrivet av: Balken [2005-02-06 15:18]
Välkommen PJa. Mycket roligt

UK>>Funderar på att byta namn till Per Lundmark, så att man kan platsa i per-laget. Vem blir den sista i per-laget på jukola??



[Tillbaka]