INLOGGNING

Namn:
Lösenord:
Spara lösenord
 

INNEHÅLL
Adresser
Arrangemang
Elit
Kalltjärn
Kartor
KFUM-pladder
Klubbstuga
Länkar
Månadsprogram
Om KFUM Orientering
Tjejpladdret
Ungdomssidan

INTERNT
Arkivet
Ny medlem? Skaffa login!
Statistik
Styrelse & kommittéer
Ullmax

AKTUELLT
Stugvärdar 2026
Avlysning Skjutfältet
Eventor - Anmälan
KLUBBANMÄLAN (Eventor)
Naturpasset

SPONSORER







 
Deaflympics i Australien uppdaterat 14/1 2004-12-28 08:43 

Silver till budkavlelaget med Curt, Lars och Torbjorn.

Den klassiska tavlingen flyttades fram en dag pga brandrisken. Tyvarr gjorde jag ett daligt lopp och slutade pa en 22:a plats. Torbjorn Svenningsson kom 3:a. Lars Hagstedt blev diskad, da det saknades en stampel.

Budkavlen var vi revanchsugna. Jag sprang forsta strackan. Pa vag till forsta kontrollen sag jag en kanguru i skogen. Kul!
Vi var en klunga pa 5 lopare till forsta kontrollen. Efter 3:e kontrollen var jag ensam. Vid publikkontrollen lag vi 4:a, 3,5 minuter efter klungan med Ukraina, Litauen och Ryssland. I mal vaxlade vi som 4:a, 4,5 minuter efter. Jag sprang runt pa 47 minuter. Lars var ut pa andra strackan. Vid publikkontrollen stamplade han som 3:e man 5,5 minuter efter Ukraina, men tagit in 2 minuter pa Litauen. I mal vaxlade Lars som 3:a 6,5 minuter efter. Han sprang runt pa 49 minuter. Vi blev plotsligt 2:a, da Litauen hade felstamplat och blivit diskade. Det ar tredje raka masterskap som Litauen felstamplar. Torbjorn Svenningsson ut pa 3:e strackan
Nu gallde det att halla 2:a platsen och ev komma ikapp Ukraina. Ingenting ar omojligt. Tyvarr sa sprang Torbjorn bort sig pa forsta kontrollen. Torbjorn tappade hela 12 minuter till Ukraina. Vi holl andra platsen som gav oss OS silver.
det kandes skont att kunna fa avsluta allt detta med ett silver.

//Curt


http://2005deaflympics.com/


Skrivet av:

Curt Ljungberg
Skriv ut den här nyheten
Länka till nyheten: https://www.ol.kfumorebro.se/ol/?page=shownews.asp?id=1258


  [Tillbaka

Kommentarer 10 inlägg hittills
 Skriv en kommentar till den här nyheten

Skrivet av: fimpen [2005-01-19 15:12]
Grattis till medaljen Curt! Är otroligt avundsjuk på dig som möt en känguru under ett lopp...Jag fick nöja mej med en älg igår när jag satte ut kontroller till natt-cupen

Skrivet av: Snorkfröken [2005-01-14 20:44]
Stort grattis!

Skrivet av: Peiza [2005-01-14 16:16]
da Silva>> Måste ha varit den tyngsta sprintfinalen i mannaminne, 24:50 låg segrartiden på.

Skrivet av: da Silva [2005-01-14 15:04]
Stort grattis till silvret och en fin placering på sprinten!! Snyggt jobbat av Letland att stämpla fel på tre mästerskapsstafetter i rad... :-S

Skrivet av: BoRot [2005-01-13 12:08]
grattis till silverpengen!!!!!!!!!!!!!!

Skrivet av: culin [2005-01-11 9:46]
Dagens tavling blev installd p g a varmen (37 grader). Vi springer den Klassiska tavlingen imorgon istallet.

Skrivet av: fimpen [2005-01-06 15:33]
Det låter härligt att få träffa på kängurur när man orienterar!

Skrivet av: fimpen [2005-01-03 10:28]
Ett STORT lycka till! Hälsa även Jessica detsamma!

Skrivet av: da Silva [2005-01-02 22:49]
Stiligt reportage i dagens NA. Lycka till!

Skrivet av: BoRot [2005-01-01 23:13]
Lycka till håller krampaktigt alla tillgängliga tummar!!!!!!!!!!!!!



[Tillbaka]