Arrangören och fjolårets vinnare, Olof Hermansson hade lagt en klurig och utslagsgivande orientering med ugångspunkt från Ljungstugan. För att jämna ut förutsättningarna mellan tung- och lätt-viktarna i gänget nyttjades viken vid den inledande invägningen som korrektionsfaktor tillsammans med ett "terrängtyps-index", för dagen satt till 1,32. Snabbast runt banan var Magnus Nilsson som behövde 25:20 för att hitta alla kontrollerna. Efter löpning och bastu följde traditionsenlig Pyttipanna med ägg och information inför vårens resa. Planerna ser ut som följer: * Fredag 18/3 eventuellt natt-tävling i Kvilleby * Lördag 19/3 tävling i Lysekil, Stångenäs AIS * Söndag 20/3 tävling Grebbestad, Kvillebyn Boende i stugor Tanumstrand. En del detaljer återstår att lösa, t ex mosbricka i Alingsås (Kan kanske lösas med Catering) Som väl är har tidigare resor dokumenterats på ett förträffligt sätt av Lasse H och vi kunde med en skrikande video´s hjälp rekapitulera resan från 1999. Många skratt och igenkännaden, man längtar redan till våren!
Hur gick det i tävlingen då?
P-o Sedström räknades fram som segrare utifrån förutsättningarna terrängindex, vikt, löptid och får förutom äran även till uppgift att arrangera nästa års upptaktsmöte då vi dessutom har ännu en Vets on tour resa med oss.
Tack Olof och Bosse m fl
|
| Klicka på bilderna för att se dem i större format
 Starten har gått ....
 Anders U 2:a vid varvningskontrollen
 Magnus N snabbast för dagen
 Vägvalsdiskussion
|