INLOGGNING

Namn:
Lösenord:
Spara lösenord
 

INNEHÅLL
Adresser
Arrangemang
Elit
Kalltjärn
Kartor
KFUM-pladder
Klubbstuga
Länkar
Månadsprogram
Om KFUM Orientering
Tjejpladdret
Ungdomssidan

INTERNT
Arkivet
Ny medlem? Skaffa login!
Statistik
Styrelse & kommittéer
Ullmax

AKTUELLT
Stugvärdar 2026
Avlysning Skjutfältet
Eventor - Anmälan
KLUBBANMÄLAN (Eventor)
Naturpasset

SPONSORER







 
Albin näst bäst i distriktet! 2001-05-30 22:14 

Vår nedlagda cykelsektion börjar åter igen visa framfötterna.
I kväll (onsdag) har man deltagit i DM i MTB och i helgen som gick var man representerade på Bockstensturen i Varberg.

Kvällens DM i gick på MTB-banan i Markaskogen. KFUM ställde upp med 3 cyklister.
Albin i senior och Gusse och undertecknad i en gubbklass (M30).
Bägge klasserna gick 4:a varv på den tekniskt krävande och ganska kuperade 4,5 km:s banan.

Abbe krossade nästan allt motstånd i distriktet och kom 2:a. All heder.
Gusse hade Bockstensturen kvar i benen och fick kliva av, medan jag själv slet mig runt en bit bortom pallplats...

Vår suporterskara begränsades till Kurt Ljungberg, och han var inte ens där för vår skull...

Nämnas kan även att några tog chansen att värma inför KFUM Multisport, som t.ex. Holm (4:a i senior), Team Rabarberpaj är gott och Team Meteorit för att nämna några.

Bockstensturen i Varberg ingår i Svenska Långloppscupen på MTB och är ett styvt halvdagsprojekt. Där gick vår egen Erik Götlin starkt på knappa 5 timmar med Gusse några minuter efter och långloppsveteranen Håkan ytterligare några minuter efter. Vilka grabbar!

Nästa helg är det så dags för Kjells Tur i Karlskoga som åckså ingår i Långloppscupen. Där lär det bli mycket KFUM-färg i startfållan!
Götlin, Stålkofta, Niklas Jönsson, Gus och Abbe är namn jag hört nämnas i förhandsdiskusionerna.




Skrivet av:

Tomas Ekström
Skriv ut den här nyheten
Länka till nyheten: https://www.ol.kfumorebro.se/ol/?page=shownews.asp?id=122


  [Tillbaka



[Tillbaka]