|
KUL-kavlen och Klubbens Dag 6 juni
| 2004-06-09 11:34 |
Den som väntar på något gott... Här kommer sent omsider en rapport från en perfekt söndagseftermiddag vid Våtsjön. Knotten kom inte förrän vi var klara.
KUL-kavlen avlöptes helt och hållet på Fuxboudden över 20 kontroller, tyvärr helt utan kontroller i stigförgreningar. Kavlen inleddes med en mogen dam- och ungflickssträcka (8-10 kontroller), som följdes av en yngre dam, ungpojk- och gubbsträcka (10-12 kontroller), som i sin tur följdes av damelit- och i högsta grad blandad herrsträcka (alla 20 kontrollerna igen), där ett sofistikerat, men bra, seedningssystem användes. Resultatet blev:
1:a lag nr 6 Kerstin N. Caroline N. och Björn N. Tid 67 min 2:a lag nr 1 Birgitta A. Filip B. och Weine F. tid 72 min 3:a lag nr 7 Stina Ö. Lars E och Anders B. tid 72 min 30 sek 4:a lag nr 2 Eleonor G Matts K och Erik G tid 76 min 5:a lag nr 10 Maria G Leif F och Emma A tid 81 min 6:a lag nr 4 Gunilla P Bosse P och Olof K tid 82 min 7:a lag nr 5 Inger N Pekka N och Janne J tid 84 min 8:a lag nr 3 Gunilla B Emile N och Anders P tid 84 min 10 sek 9:a lag nr 9 Annika M Kajsa K och Bosse M tid 85 min 10:a lag nr 8 Viktoria N Jenny E och Annette C tid 86 min
Bastu och bad i Våtsjön var inte helt fel efter tävlingen
Dagens inleddes med liten tipsrunda som vanns av ett lag bestående av Viktoria Nilsson, Pecka Norman och Bosse Magnusson, som belönades med guldmedalj.
Därpå följde ett lugnt klubbmöte med mycket info (Se Birgittas anteckningar som straxt kommer på annan plats på hemsidan), och grill och fika. Tack till alla medhjälpare med grill-, fika- och varufixare o leverantörer. Även kontrollutsättarna ska ha ett Tack även om vissa framgångar i själva tävlingen också kan kännas som lite belöning i denna jippoavslutning av vårsäsongen.
[Tillbaka]
|