 |
|
|
|
Kommentera nyheten Natt-KM, 25-manna test o RM
Du skriver en nyhetskommentar, denna kommer visas under den aktuella nyheten.
|
|
|
| Skrivet av: | stefan [2006-09-08 15:55] | |
|
|
| Jag vill även minnas att när vi var nere i Laxå och sprang en natt-tävlings som KM för några år sedan så var vi inte speciellt många. |
| Skrivet av: | culin [2006-09-11 18:15] | |
|
|
| Skulle vara kul att vara med, men jobbar natt hela denna veckan |
| Skrivet av: | Brynäs [2006-09-09 19:27] | |
|
|
| Jag vet varför seniorerna inte anmäler sig till natt-KM. Jag har anmält mig på långa banan, men jag drar tillbaka min anmälan så det är lungt. |
| Skrivet av: | Hans_Göran [2006-09-09 16:28] | |
|
|
Tyvärr... så jobbar jag den 26/9, dessutom har ytterliggare 3 veckors träningsförbud, så mitt deltagande i 25-Manna är osäkert och sålunda min form ännu osäkrare. |
|
|
| Stefan>>> Vi har haft Natt-KM i Laxå två gånger under min tid som senior. Ena gången som "obligatoriskt" test för alla H21-löpare innan 10MILA och då var vi drygt 20 herrseiorer som deltog. Förra året var vi väl också i Laxå och sprang KM och då var vi tyvärr ett klart mindre gäng. Så det är helt visst inte bara val av plats som avgör; andra faktorer som tidpunkt, marknadsföring och "krav" från UK spelar väldigt stor roll. |
| Skrivet av: | stefan [2006-09-08 15:55] | |
|
|
| Jag vill även minnas att när vi var nere i Laxå och sprang en natt-tävlings som KM för några år sedan så var vi inte speciellt många. |
|
|
C-G>>> Det kan ju förklaras av att de områdena inte heller känns särskilt fräscha och spännande. Under vintern när nattcupen arrangeras finns inte mycket till alternativ, men så här års när det är snöfritt och dessutom ljust ganska länge på kvällen tränar man hellre annat än det man av tvång kommer att vara hänvisad till under flera månader senare i vinter.
Jag brukar i vanliga fall propagera för att man ska åka och utnyttja de träningar som någon ställer upp och arrangerar, men i det här fallet tycker jag att det är förståeligt att många prioriterar annorlunda. Det handlar absolut inte om någon princip från min sida och jag uppmanar definitivt alla som känner sig sugna på det aktuella konceptet att anmäla sig och springa. Däremot tycker jag att vi borde kunna arrangera KM under lite mer intressanta och rättvisa former. Kanske någon av de träningar Stefan skrev om kan användas? |
| Skrivet av: | C-G [2006-09-08 12:20] | |
|
|
| Har kört Nattugglan i Södra skogen och hos P-O med samma låga deltagande i H21. Men när BJ:s körs i Karlslund med omnejd är det många som springer, även om man kallar dessa banor för träning och tar slingorna lite hur som helst. |
| Skrivet av: | stefan [2006-09-08 12:03] | |
|
|
| Jag håller med daS och Peiza i deras resonemang, men det kommer flera tillfällen att springa Natt-ol. 12/10 19/10 och 25/10 kommer det att fixas gemensam träning med övriga distriktsklubbar inför smålandskaveln. |
|
|
| Jag ser gärna att det är hög status att vinna KM, men det får vi inte genom att år efter år ha Natt-KM i en skog där man besökt varenda kontrollpunkt hundratals gånger. För övriga klubbar och klasser kanske det inte är lika utsprunget, men för H21 och D21 i KFUM föreslår jag att vi förlägger Natt-KM någon annanstans. Jag ställer gärna upp och sätter ut och/eller tar in kontroller till Nattugglan däremot. |
| Skrivet av: | Peiza [2006-09-08 11:42] | |
|
|
| Ett litet tips till styrelsen om de vill att det ska vara status på att vinna natt-km, lägg det inte i Karlslund. "Man blir ingen världsmästare i sin egen trädgård, där blir man bara trädgårdsmästare" (och i det här fallet, klubbmästare) :) |
|
|
|
 |