INLOGGNING

Namn:
Lösenord:
Spara lösenord
 

INNEHÅLL
Adresser
Arrangemang
Elit
Kalltjärn
Kartor
KFUM-pladder
Klubbstuga
Länkar
Månadsprogram
Om KFUM Orientering
Tjejpladdret
Ungdomssidan

INTERNT
Arkivet
Ny medlem? Skaffa login!
Statistik
Styrelse & kommittéer
Ullmax

AKTUELLT
Stugvärdar 2026
Avlysning Skjutfältet
Eventor - Anmälan
KLUBBANMÄLAN (Eventor)
Naturpasset

SPONSORER







 
KOMMENTERA NYHET


Namn:
E-post:
Inlägg:
[Tillbaka]
Kommentera nyheten Resultat från 25-manna träningen

Du skriver en nyhetskommentar, denna kommer visas under den aktuella nyheten.
DU SVARAR PÅ

Skrivet av: da Silva [2007-10-03 9:30]
Peiza>>> Bekymra dig inte så mycket, Groth kommer säkert sopa runt den där banan på 28.05 => 4 blankt/km så det blir enkelt för dig att räkna. :-)

10 SENASTE INLÄGGEN -

Skrivet av: Peiza [2007-10-03 18:32]
Sådär då vet alla i klubben hur man räknar ut kilometertider, även jag, tack för det. :D

Skrivet av: da Silva [2007-10-03 17:18]
CG>>> I Karlslundsskolan räknade vi likadant, men på Brunnsskolan har de visst en egen modell... :-)

Skrivet av: C-G Garpenlund [2007-10-03 15:20]
Så här fick jag lära mig räkna ut km tider på mellanstadiet i Lekebergsskolan och jag tror att de gör på ungefär samma sätt nu.
Dela de 38 sekunderna med 0,6 för att få hundradelar blir 63.
Tiden 34,63 delat med banlängden (7,020) blir 4,93
Vill man av någon anledning ha tillbaka till sekunder får man ta de de 93 hundradelarna gånger 0,6 det blir 56 i sekunder.
De två alternativen blir 4,93 eller 4,56

Skrivet av: Groth [2007-10-03 11:15]
da> jo tjena..

Skrivet av: da Silva [2007-10-03 9:30]
Peiza>>> Bekymra dig inte så mycket, Groth kommer säkert sopa runt den där banan på 28.05 => 4 blankt/km så det blir enkelt för dig att räkna. :-)

Skrivet av: Peiza [2007-10-03 9:17]
Nej då får jag ännu mera avvikelse. :)

Men får tacka för en kul träning och snabba resultat.


Skrivet av: Peiza [2007-10-03 9:14]
okej nu ser ja, även resultaten är inmatade med decimalkomma. Ska räkna lite till :)

Skrivet av: Peiza [2007-10-03 9:09]
da Silva>> Okej jag kan ha använta decimalkommat fel, men får det till 4,8974358974 eller 4.53

Skrivet av: da Silva [2007-10-03 8:51]
Peiza>>> Observera att det är ett decimalkomma, kilometertiden var precis som CG skriver 4,93 minuter = 4 minuter och 56 sekunder. :-)

Skrivet av: Peiza [2007-10-03 8:31]
CG>> anatar att någon av dina mindre felaktigheter kan ha och göra med dessa siffror... 7,020 km 17 kontroller 4,93/km

Är det 4,93 kontoller per km eller är det Oskars min/km tid? Inget stämmer. Det som ligger närmast till hands är km tiden. Den borde bli 4,53 min/km