 |
|
|
|
Kommentera nyheten KkkK - 11 Fotbollsplanen i Karlslund
Du skriver en nyhetskommentar, denna kommer visas under den aktuella nyheten.
|
|
|
|
|
| Tilläggas kan att fotbollsplanen figurerade i en dramaserie som hette Hövdingen i SVT för ca 20 år sen. Minns inget om handlingen men jag tror att det handlade om ett fotbollslag. Dessutom har KFUM-orienteringen under Tobbe Janssons ledning gjort armhävningar och tränat benstyrka till Creedens och Beatles på den gamla fotbollsplanen en gång i tiden. |
| Skrivet av: | weine [2006-07-28 19:07] | |
|
|
| Även jag har gjort mina framträdanden på denna arena som pojklagsspelare i BK Forward.( FFF Full Fart Framåt var vårt motto ) Detta var på 60-talet och med spelare som Pajen, Lumumba, Ove Larson, Gigi,Lasse martinsson och Anders Bäckström. Sedermera var jag på fotbollstuneringar på Öland och Lindesberg. Det inbringade i en pokal som finns i min ägo ännu. Om intresse finns kan jag ta med den till klubbstugan någon gång. |
| Skrivet av: | Skistar [2006-07-28 17:19] | |
|
|
Bra jobb CG. Kul serie. Fortsätt gärna krydda hemsidan med fler Karlslundshistoriska reportage.
Ang. bildandet av Karlslunds IF finns det flera versioner. Fotbollssektionen vill gärna hävda att de var först och ensamt först, medan andra äldre gubbar inom t ex skidor säger att det är en historieskrivning av fotbollen för fotbollen.
Eftersom klubben bildades på våren kan man i a f konstatera att fotbollen var före skidåkningen, men att det förekom skidåkning redan första vintern 1920-21. Friidrottsresultat från deltagare från Karlslunds IF finns sommaren 1920, vill jag minnas i friidrottsförbundets stora databas, vilket ju tidningsklippet om "Idrottsfäst" med "Allmän idrott och fotboll" från sept 1920 styrker... |
| Skrivet av: | fimpen [2006-07-28 12:12] | |
|
|
| Rolig läsning och kul att ni delar med er av era minnen... |
| Skrivet av: | Palmer [2006-07-27 23:24] | |
|
|
| Jag tror att planen var igång en bra bit in på 80-talet. Någon som har grepp på hur länge? Jag spelade, också 1979, "Forward-cupen" som mittfältare bredvid "före detta landslagsmannen och numera flitigt anlitade fotbollsexperten" Pelle Blohm. Gjorde ett drömmål i krysset från halva planen och vi vann med 2-0. (Kunde inte låta bli att ta chansen att berätta detta i deta sammanhang eftersom det sannolikt inte kommer många ytterligare chanser att på ett naturligt (?) sätt ta upp detta minne....(:-)) ) |
| Skrivet av: | culin [2006-07-27 22:43] | |
|
|
| Minns att jag lirade fotboll på denna planen så sent som 1979. Minns att vi spelade både i uppförs- och nedförsbacke. Om det hjälpte vet jag inte. |
| Skrivet av: | Leif [2006-07-27 19:42] | |
|
|
| På 50-talet spelade jag fotboll på den planen, men om det gjordes armhävningar under uppvärmningen och hur många mål jag gjorde minns jag inte, det har ju gått några år sen dess |
|
|
| Tilläggas kan att fotbollsplanen figurerade i en dramaserie som hette Hövdingen i SVT för ca 20 år sen. Minns inget om handlingen men jag tror att det handlade om ett fotbollslag. Dessutom har KFUM-orienteringen under Tobbe Janssons ledning gjort armhävningar och tränat benstyrka till Creedens och Beatles på den gamla fotbollsplanen en gång i tiden. |
|
|
|
 |