 |
|
|
|
Kommentera nyheten Resultat terräng-KM
Du skriver en nyhetskommentar, denna kommer visas under den aktuella nyheten.
|
|
|
|
|
Eftersom diskussionen kom upp förut... :-)
Träningsdagböcker, gamla Oljud och nyheter på hemsidan ger följande sammanställning av mina tider på Terräng-KM de senaste åren:
1993 - 38.18 (10 km, seger i mjukisbyxor!) 1994 - Ej start (10 km, Albin vann på 40.24) 1995 - 17.09 (Kalle Wrane, SAIK, vann på 17.06) 1996 - 17.34 (tror Kalle Wrane vann igen, jag vann militärmästerkspen i natt-OL senare på kvällen) 1997 - 16.31 (spurtslog Öberg i kampen om segern, nytt rekord) 1998 - 16.32 (Groth vann (Kräkstempo! - 16.19 om jag inte minns fel), spurtslog Axel i kamp om andraplatsen :-)) 1999 - 16.22 (vann, Fimpen tvåa på 17.06, Balken var grymt snabb i början) 2000 - 17.07 (tvåa, Axel vann, slog Groths rekord - 16.04) 2001 - 16.10 (tvåa, Axel vann, 16.00 officiell tid, under 16 enligt egen klocka) 2002 - 16.21 (vann, en sekund före Kvarndal) 2003 - 17.22 (ändå tvåa, Kvarndal vann på 16.33) 2004 - Ej start (Axel vann på 17.19) 2005 - 16.57 (se ovan) |
| Skrivet av: | One96 [2005-10-06 11:19] | |
|
|
Öberg>> Det där blev rätt klurigt, riskfritt att de ovanför åker rullskidor, men om Dg kommer igång med löpningen också, då får du passa dig... Mitt hot bygger på att jag isf omintetgör dig genom att övertala dig till en tävling på sträckan Ånnaboda-garphyttan (inte tvärtom)... Annars står jag mig nog slätt.. =) |
| Skrivet av: | öberg [2005-10-05 17:41] | |
|
|
| One96--> Betyder det att jag med rätt inställning kan bli bästa rullskidåkare nästa år, utan att behöva dela titeln..?? : ) |
| Skrivet av: | One96 [2005-10-05 12:42] | |
|
|
| Balken>> Som jag kan utläsa det hade Fimpen inte vunnit året efter, däremot hade han återigen spurtat hem silvret med 1 sekund! |
| Skrivet av: | Balken [2005-10-05 11:39] | |
|
|
| Fimpen>> Måste kännas bra att du med den tiden hade vunnit året efter. Du såg stark ut när du passerade mig strax efter dansbanan. Tyvärr orkade jag inte haka. |
| Skrivet av: | One96 [2005-10-04 15:45] | |
|
|
fimpen>> Bullshit, om du går in för det så kan du det, däremot så kanske du inte vill! Men då snackar vi om inställning inte omöjligheter.. :D |
| Skrivet av: | fimpen [2005-10-04 13:31] | |
|
|
da Silva>> det är lugnt.. Patrik>>> Tror det är en ganska omöjlig uppgift för mig tyvärr... |
|
|
| Fimpen>>> Ber om ursäkt, jag har ändrat. 17:06, det var tider det... |
| Skrivet av: | Patrik [2005-10-04 9:03] | |
|
|
| Fimpen>> Kan du bevisa det,du får ett år på dig? =) |
| Skrivet av: | fimpen [2005-10-04 8:12] | |
|
|
| kan verifiera att 17:06b gäller som personligt rekord för övertecknad. |
| Skrivet av: | One96 [2005-10-02 16:31] | |
|
|
| Bilder bilder bilder |
|
|
|
 |