 |
|
|
|
Kommentera nyheten Ny KFUM-mössa
Du skriver en nyhetskommentar, denna kommer visas under den aktuella nyheten.
|
|
|
| Skrivet av: | anders [2001-06-16 23:29] | |
|
|
| Stefan inne som ca 370, 16 min efter. |
|
10 SENASTE INLÄGGEN - JUKOLA 2001
|
| Skrivet av: | Oskar [2001-06-17 9:29] | |
|
|
Nu är även andralaget sedan några timmar tillbaka i mål på en slutlig 360:e plats. I förstalaget hade Haglund problem med vaderna på den 6:e sträckan, vilket gjorde att han tappade en del placeringar, trots att han orienterade i stort sett klockrent. Att Calle sedan höll i och till och med plockade en placering på den långa sistasträckan får väl anses som mycket bra (särskilt av en motionär!). Även andralaget är nöjda med sin insats som ju också får anses som mycket bra.
Nu sitter vi på ett mycket varmt och soligt TC och väntar på att bussen ska gå om 2,5 timmar. Vi tackar för ert stöd där hemifrån under natten, får se om det blir någon bevakning från båtresan... Vi ses!
Fullständiga resultat finns på http://www.jukola.net/tulokset/ |
| Skrivet av: | anders [2001-06-17 6:43] | |
|
|
| Calle i mål som 111:a. |
| Skrivet av: | anders [2001-06-17 4:22] | |
|
|
| Efter lite sömn är det nu dags att sammanfatta natten.
Erik hade problem att springa på det steniga underlaget. Han fick en "elak" gaffel och sprang mycket ensam. Resultatet blev 15 tappade placeringar till en 81 plats vid växlingen.
Nordström sprang bra och höll placeringen. Även Fimpen sprang bra men tappade lite till runt 90.
Hagaby ligger runt 65:a, Tisaren ca 85:a. |
| Skrivet av: | anders [2001-06-17 0:38] | |
|
|
| Per J inne som 66:a, 9.50 efter Halden med Jocke Carlsson som kom in med en ledning på 1.30. Ca 10 sek före Per var Hagaby och Tisaren. |
| Skrivet av: | Oskar [2001-06-17 0:15] | |
|
|
En kommentar från Jukolabankens internetdator; Hyfsad insats med tanke på att man stod med dryga tusentalet kilar framför sig i starten. Efter lite tokrusning i början såg jag Halden och Leksand vid tvåan och slog av lite på tempot. Slarvade lite och kom till fel gaffel några gånger men redde snabbt upp det hela. Samarbetade med Martin P, OK Tisaren en del på banan och spurtade om honom in mot målstämpeln. Tyckte speakern sa att Jocke C, Halden, gått loss och ligger själv och borrar i teten nu på andra sträckan. Hoppas att PJ går nästan lika stabilt. Bastun var grym, ungefär 100 gånger bättre än 10-milas. OK, vi återkommer senare. |
| Skrivet av: | anders [2001-06-16 23:29] | |
|
|
| Stefan inne som ca 370, 16 min efter. |
| Skrivet av: | anders [2001-06-16 23:21] | |
|
|
| Oskar inne som ca 65:a, 1 meter före Tisaren, 3.15 efter Jan Troeng, Storvik som var först in. |
| Skrivet av: | anders [2001-06-16 18:37] | |
|
|
| Damerna i mål som 177, 1 min efter Almby som blev 170:e lag. Milan fortfarande inte i mål.
Vi gratulerar damerna till ett väl genomfört lopp och återkommer senare med rapporter från herrkavlen. |
| Skrivet av: | anders [2001-06-16 17:23] | |
|
|
| Liedon Parma i mål som segrare, 3.45 före Kalevan Rasti. Tampeeren Pyrintö 3:a, IK Hakarpspojkarna 4:a, Turun Sunnistaiat 5:a.
Malin in för växling, ca 40 m före Milan, 62.50 efter täten. Almby ca 5 min före. Vår placering ca 225. |
| Skrivet av: | 0anders [2001-06-16 16:21] | |
|
|
| Katrin Olah, Kalevan Rasti, först in efter 2 sträckor. Hon har ryckt till sig en ledning på ca 1.40. 43.16 senare kom Birgitta in, 40 m efter OK Milan, som passerat på sträckan. Även Almby IK passerade oss med 5 minuter. Placering nu runt 280 där en mycket taggad och väluppvärmd Malin gick ut. Sista sträckan är nu säkrad genom Anna Olsson, Skogsfalken, samtidigt som Liedon Parma gick in först på 3:e sträckan 34 s före Kalevan Rasti. |
|
|
|
 |