Påskdagen – Ägg, kycklingar och påskris(k) 2001-04-14 23:10 

I dag, lördag var det dags för kortdistans i samma terräng som för budkavlen. Solen strålade och terrängen framstod i mycket bättre dager än på natten. Bäst resultat nådde Carro N, 2:a i D14, Oskar N, 3:a i H10 samt Oskar A och Martin G som med exakt samma tid nådde 6:e respektive 4:e plats i varsin av de två H21-klasserna.

För alla er som med spänning följer Påsk-Cupen där hemma i stugorna kan rapporteras att Oskar tog en säker 1 – 0 ledning över Tomas i dagens etapp.
Men det fanns fler utmaningar. 71:orna spöade till ingens förvåning 79:rna. 77:orna pulveriserade 80:rna. Och gubbarna spöade faktiskt tanterna i tävlingen om längst sammanlagd tid med ca 2 minuter. Gubbarna får nog även stå som favoriter inför morgondagen, då nyblivne H40:n Magnus N ska ner och leka i H21L…
Eftermiddagen och kvällen spenderades som det brukas med påskbuffé, boumerangkastande, rundpingis och framför allt ett flertal dundrande drabbningar i RISK. Många är det som efter dagens omgångar anser sig vara bäst, men alla var i alla fall överens om att Harlén var sämst.
Och i morgon kommer vi igen, med nya bommar i skogen, nya arméer på spelplanen, nya glada upptåg och en ny rapport här på sidan.



Läs nyheten på internet: http://kfum.eddata.se/ol/?page=shownews.asp?id=80


Skrivet av:

Oskar Arlebo