Nästan 30 KFUM:are samt några hangarounds var idag i Vingåkerstrakten och slipade OL-tekniken i härlig Sörmlandsterräng. Här följer en kort rapport och några bilder från dagen.
Trots lite tråkigt väder och tidig avresa var uppslutningen av klubbens löpare mycket god. I en lång bilkaravan transporterade vi oss på morgonen från Karlslund, via Brevens bruk ut till kartan där Lång-SM gick 2001. Elitkommittén hade lagt banor, ritat kartor och delat in oss i grupper till dagens första teknikpass, en OL-bana i riktig drömterräng och som avverkades på ca 60-90 minuter. Därefter packade vi in oss i bilarna och for till Vingåkers klubbstuga för dusch och rejäla portioner lasagne, ditkörda från ett närbeläget värdshus. Efter nån timmes vila eller rundpingis var det dags för nästa pass, distans-OL signerad Kenneth Karlsson, vår ständige medhjälpare i Vingåker. 16 kilometer med kartbyte, uthängda skärmar och två vätskekontroller med sportdryck ska man inte förvånas över med en sådan träningsarrangör. Samtidigt som vi roade oss med detta hade Elitkommittén skickat en delegation till Kungsör för att reka TC och boende till Tiomila i vår. Proffsigt.
Stort tack till Elitkommittén och till Kenneth Karlsson för en riktig höjdardag!
Samling för genomgång inför pass ett.
Sjögren och Mathias
Rundpingis i Vingåkers klubstuga
Läs nyheten på internet: http://kfum.eddata.se/ol/?page=shownews.asp?id=682