Söndagen den 12/1 kommer vi att köra skid-o KM i Degerfors. Tävlingen som blev inställd den 6/1 har flyttat till den 12/1. Jag har tagit kontakt med arrangörerna och de säger att det är helt ok att köra KM samtidigt som de kör sin nationella tävling. Skidorienteringen har förändrats sedan den tiden vi höll på med den, nu förtiden plattar man bara spåren med skoter. De sämsta spåren är en skoterbredd sedan kan det var upp till tre skoterbredder på de bättre spåren. Det är bara elljusspår och liknade som är spårade med spårsläde.
|