Nu är det tid att anmäla sig till de båda OCAD kurserna i januari. Den 25 vänder kursen sig till de som skall hålla på med kartritning på klubbnivå (bl a klippa ut kartutsnitt, ändra färger m m). Söndagens kurs är mer inriktad på banläggningsdelen och kommer att behandla finesserna i OCAD8. Även den kursen vänder sig till de som skall hålla på med banläggning från stortävlingar till klubbtävlingar. Dessa kurser bör många i klubben gå på om de skall hålla på med kartritning o banläggning i framtiden, även de som tror att de kan allt. Eller som någon sa: bara för att man kan räkna pengar kan man inte jobbet som finansminister.
|