VM 2001 - häng med! Anmäl er NU! 2001-03-20 21:55 

VM avgörs i månadsskiftet juli och augusti i Tammerfors i Finland. Jag vill nu veta vilka som är intresserade av att följa med för att kunna fortsätta planeringen.

Nu är det verkligen dags att anmäla sitt intresse för resan till VM i Tammerfors i sommar. Jag har fått kontakt med NNKY (KFUM) i Tammerfors. Resebyrån som har hand om all logibokning till VM har tyvärr väldigt strikta bokningsregler så nu vill de veta hur många av de platser jag bokat som vi kommer att utnyttja. Därför vill jag att ALLA som är intresserade av att åka till VM hör av sig till mig eller skriver upp sig på listan i Karlslund så fort som möjligt då resebyrån vill ha svar snarast.

Som jag har planerat så åker man färja på lördag kväll den 28 juli från Stockholm. Vi kommer då fram till Åbo på morgonen och får stressa lite för att ta oss till Tammerfors i tid. Jag ska försöka se till att vi får sen start på 1:a etappen. VM pågår sedan tills lördagen därpå då kortdistansfinalen avgörs och då har jag bokat hemresan på kvällen från Åbo. Vi beräknas då vara hemma i Örebro någon gång under söndagen. Tänk på att man missar både U-tiomila och Gubb och gum-tiomila om man åker på detta. Går kanske att göra en variant där man åker hem tidigare så att man kan vara med även på dessa tävlingar.

Men som sagt är du intresserad så hör av dig snarast till mig så att jag kan höra av mig till den finska resebyrån.


VM:arrangörens hemsida

Läs nyheten på internet: http://kfum.eddata.se/ol/?page=shownews.asp?id=63


Skrivet av:

Johan Gunnarsson