|
Udda KM - Dart KM
| 2002-11-05 21:30 |
Det blev CG Garpenlund som blev årets klubbmästare i Dart. Finalbesegrade Groth och Fimpen
Det stod klart redan före start att förra årets mästare inte skulle försvara sitt guld. Det stod också klart att utmaningen mot de etablerade pilkastarna stod det unga gardet i form av Guldgänget som i stor skara anslöt till tävlingen som lockade aderton startande. Av de yngre gick Fredrik och Madde till semifinal och i och med denna framgång blev också Madde bästa tjej. Till final gick sedan Fimpen och Groth ganska övertygande från sina semifinaler medan den tredje finalisten CG fick det betydligt tuffare i sin. I finalen sedan hade Fimpen ett rejält grepp om händelserna och hade under flera omgångar saken i egna händer utan att pricka rätt , Groth däremot var länge inte ens med i machen. När CG så småningom avgjorde tillställningen hade han smugit sig fram och Groth hade närmat sig och i princip alla hade plötsligt chansen att vinna. Då i det ögonblicket dräpte CG in den avgörande pilen och kunde hemföra årets Dart KM.
Läs nyheten på internet: http://kfum.eddata.se/ol/?page=shownews.asp?id=602
Skrivet av:

Bo Magnusson
|