25-manna blev en tipsrensare 2025-10-12 14:32 

Bara åtta av 58 tippare anande att det kunde trassla till sig för något av våra lag på 25-
manna, d.v.s. att vi inte skulle få in alla tre lagen under placering 200. Det lyckades vi ju
med förra året - med marginal, för egentligen hade vi ju då alla fyra där, om det inte
krånglat då också.

Det såg nu ut att bli en ny eloge till UK. Alltså med klassisk jämn kamp mellan KFUM-
2:an och KFUM-3:an. T o m kändes det som att lag 2 hade ett litet övertag när en
kodsiffra prioriterades bort för slutspurten! För oss precis som för 20 % av de 358
startande lagen (70 st!!!). Mängder av första lag, däribland riktiga toppklubbar med
ensiffriga placeringschanser som Linné, Nydalen, Södertälje/Nykvarn, Ravinen,
Göteborg/Majorna och Sävedalen. Från länet Almby och Tisar-2:an -och så vi!

Åter till tipset! Knappt 50 tippare trodde på alla tre lagen under placering 200 och satt
en 2:a på kupongen. Några få dysterkvistar hade satt 1:a – trodde alltså på bara ett
KFUM-lag under 200 - men Ella K, Björn L och fjolårsvinnaren Jakob B, tänkte tydligen
att med 75 löpare kan i värsta fall något gå på tok och satsade på ett X. Därmed är
ledargruppen sju tippare stark med fem rätt var. Övriga är Mats G, Marcus K, Albin A
och Jonas J.

Gruppen med fyra rätt är 14 tippare stark och får förbli anonym, men där kan absolut
finnas potentiella vinnare när tre frågor återstår. Dom handlar om Dala-dubbeln,
Timmen resp. Tomtespan.

I december vet vi hur 2025-tipset slutar.



Läs nyheten på internet: http://kfum.eddata.se/ol/?page=shownews.asp?id=4961


Skrivet av:

Lars Hellstrandh