Kvartett i Tipstopp efter SM- och DM-frågorna 2025-09-25 07:10 

Två frågor, Bästa SM-placring av KFUM-are och antal DM-tecken till klubben, är avklarade
sedan U-10-mila då vi fick upp en femmannaklunga i topp.

Fråga 7 var ju i o f s avgjord redan i somras. Det var hela 37 rätta tecken om bästa SM-
placering. Vi har ju Jonatan och hans sprintkapacitet!! För det var säkert honom man
tänkte på när man valde 1:a, placering 1-3 av bästa KFUM-are på någon av alla SM-
tävlingar (riktiga SM, Veteran eller Ungdoms-dito). Men en i ledarklungan stannade på fyra
rätt, så då hade vi kvartetten Albin, Jonas, Mats G och Marcus K i ledning (fem rätt av sju
möjliga) och gänget där bakom, med fyra rätt, är hela 16 tippare stark och
namnuppräkningen får anstå.

Efter Fråga 8 (antal KFUM-segrar på DM-tävlingarna) var ställningen i princip oförändrarat
eftersom bara endast en i hela tipparskaran var negativ nog att ha det rätta tecknet 1:a =
24 eller färre. (Vi tog 22). Övriga 46 var alltså mer positivt lagda.

Fråga 9 gäller antal 25-mannalag under 200. Förra året hade vi faktiskt alla fyra - om man
vill vara lite positiv.



Läs nyheten på internet: http://kfum.eddata.se/ol/?page=shownews.asp?id=4950


Skrivet av:

Lars Hellstrandh