|
Kvartett i Tipstopp efter SM- och DM-frågorna
| 2025-09-25 07:10 |
Två frågor, Bästa SM-placring av KFUM-are och antal DM-tecken till klubben, är avklarade sedan U-10-mila då vi fick upp en femmannaklunga i topp.
Fråga 7 var ju i o f s avgjord redan i somras. Det var hela 37 rätta tecken om bästa SM- placering. Vi har ju Jonatan och hans sprintkapacitet!! För det var säkert honom man tänkte på när man valde 1:a, placering 1-3 av bästa KFUM-are på någon av alla SM- tävlingar (riktiga SM, Veteran eller Ungdoms-dito). Men en i ledarklungan stannade på fyra rätt, så då hade vi kvartetten Albin, Jonas, Mats G och Marcus K i ledning (fem rätt av sju möjliga) och gänget där bakom, med fyra rätt, är hela 16 tippare stark och namnuppräkningen får anstå.
Efter Fråga 8 (antal KFUM-segrar på DM-tävlingarna) var ställningen i princip oförändrarat eftersom bara endast en i hela tipparskaran var negativ nog att ha det rätta tecknet 1:a = 24 eller färre. (Vi tog 22). Övriga 46 var alltså mer positivt lagda.
Fråga 9 gäller antal 25-mannalag under 200. Förra året hade vi faktiskt alla fyra - om man vill vara lite positiv.
Läs nyheten på internet: http://kfum.eddata.se/ol/?page=shownews.asp?id=4950
Skrivet av:

Lars Hellstrandh
|