Nu kvartett i Årstipstoppen efter årets sista DM. 2023-09-24 18:37 

Fråga 7 och 8 har avgjorts sedan Oskar Arlebo och Viktor Kallin tog täten med fyra rätt
efter U-10-mila, Den om bästa SM-placering för en KFUM-are och den om antal DM-tecken
tagna av KFUM-are.

Två tippare av 42 hade tydligen missat att vi har en Jonatan Gustafsson i klubben och
satsat på ett X (6-10 som bästa SM-placering för en KFUM-are). Två Sprint-SM-tecken
av Jonte gav en oerhört stark 1:a (1-5) på Fråga 7.

Fråga 8 var knepigare: Antal DM-tecken tagna av KFUM-are - och ingen info i Knottebo
att vi var arrangörer av Medel- och Lång-DM. Det blev varken ”40 eller fler” (1:a), ”31-
39” (X) utan 18 DM-guld, alltså en 2:a. Nio i sprint, två i sprintstafett, fyra på natten
och tre i stafett. Vi missade nog ett antal vuxenguld på Medel och Lång.

Detta betydde att Jenny J och Lars-Olov O, med rätt på båda, gick ikapp tätduon som
alltså nu är en kvartett med fem rätt av åtta möjliga. Skuggar på fyra rätt gör Ingemar,
Elin, Lillvor, Hugo, Albin, Pontus, Lars S, Morris, Ingela, Johanna N, Mats och Eva L.

Fråga 9 gäller hur många 25-mannalag vi har under placering 225, ”Inget eller ett”,
”Två” eller ”Tre – eller fler”. Återkommer tidigt v 41!



Läs nyheten på internet: http://kfum.eddata.se/ol/?page=shownews.asp?id=4677


Skrivet av:

Lars Hellstrandh